Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 11 en 12: Las Vegas

Hallo allemaal,

Gisteren (27 oktober) was onze eerste volle dag in Las Vegas. Eerst hebben we lekker uitgeslapen. Nou ja, lekker, we hadden nogal luidruchtige buren die er voor zorgden dat we toch wel vanaf half 9 wakker waren. Maar goed, het was wel lekker om even te wat langer te kunnen blijven liggen. Maar om 11 uur moesten we toch gaan uitchecken. We hebben de auto laten ophalen (handig haha) koffers erin, en hebben toen de auto geparkeerd bij New York New York. Ook een erg leuk hotel. We hebben daar even een broodje gehaald en zijn verder gaan lopen. Het was echt heel warm. En als je dan een hotel/casino inloopt is het gewoon koud door de airco. Niet heel prettig. Begin van de middag hebben we een lunchbuffet gedaan bij Spice Market. Je kon daar eten krijgen van verschillende werelddelen/landen, uit het Midden-Oosten, Oosters, Italiaans, Amerikaans en dan ook nog salades en veel toetjes. We besloten dat dit maar de warme maaltijd van vandaag moest worden. Dan vind ik het wel jammer dat ik niet zoveel op kan! Dus Alvin heeft wel ‘een paar' keer vaker gelopen. Uiteindelijk heb ik wel weer m'n best gedaan bij het fruit en de toetjes ;) We zijn toen weer verder gaan lopen op de strip. We kwamen uiteindelijk in The Venetian / Palazzo. Die waren echt gaaf! The Venetian heeft de watertjes door de winkelstraatjes en het plafond is blauw geschilderd met wolkjes. Je hebt echt het gevoel dat je buiten loopt. Erg leuk gedaan!

We zijn nog even naar een winkelcentrum geweest. Ik was echt aan lipbalsem toe dus die hebben we bij The Bodyshop gehaald. Ook moest de Applestore natuurlijk nog bezocht worden. Daarna zijn we teruggelopen naar Palazzo waar Alvin naar een uitleg van het gokspel Craps wilde. Ondertussen heb ik 5 dollar in een gokkast gedaan. Even later was het 15 en daarna was het op! Haha maar goed, ik heb me ondertussen dus ook wel vermaakt.

Daarna zijn we met de monorail teruggegaan naar de auto om in ons huidige resort in te checken. Was echt super voor elkaar. Het is meer een appartement, een huiskamer met keuken en aparte slaapkamer en grote badkamer! We zullen nog wel wat foto's plaatsen. Uiteindelijk zijn we dus best blij met onze kamer haha

Nadat we onze spullen hadden geĂ¯nstalleerd zijn we bij de In-N-Out een hamburger gaan eten en toen zijn we de strip op gegaan om te gaan gokken. We zijn weer naar The Venetian en Palazzo geweest. Daarna zijn we nog naar Caesar's gegaan. Helaas geen winst gemaakt!

Vanmorgen hebben we uitgeslapen. Ik zal nu even vertellen hoe we aan deze accommodatie zijn gekomen. Het eerste weekend waren we met Eric en Danielle bij de Bass Pro Shop waar ik mijn wandelschoenen heb gekocht. Er stond daar een dame van Bluegreen Resorts. Ze zei een aanbieding te hebben voor Las Vegas. 59 dollar voor 2 nachten op de strip. Daarbij kregen we ook nog 2 waardebonnen van 25 dollar voor de Bass Pro Shop. Het enige wat we moesten doen is naar een timesharing-bijeenkomst gaan. Dan wordt het resort gepresenteerd en vragen ze of je je ook in wilt kopen. Dat stond mij niet echt aan, maar Eric zei dat het hier veel gebeurt en dat je bij de bijeenkomst gewoon moet zeggen dat je niets wilt kopen. Nou vooruit maar. Dat was op zaterdag, dus op maandag voordat we weggingen heeft Alvin gebeld om te reserveren. En ja hoor, niets meer beschikbaar op de Strip. (Volgens mij hebben ze daar helemaal geen kamers, maar goed.) Uiteindelijk ‘moesten' we dus in hun resort. Nou goed, gisteren dus aangekomen en een afspraak gemaakt voor de ‘timesharing'. Vanmiddag om 12 uur. Wij eerst nog even naar de supermarkt voor het ontbijt, wasmiddel, etc. en we waren net op tijd. Komt er zo'n dame naar ons toe, vraagt waar we vandaan komen enzo. Vroeg ze even later of we wel een Amerikaanse bankaccount hebben. Nee die hebben we niet. Nou dan had die dame in de Bass Pro Shop niet de aanbieding mogen doen, want we kunnen zonder een Amerikaanse Bankaccount niets kopen. Beter! Nu kregen we direct de waardebonnen mee en mochten we gaan. Ze vroeg nog: Jullie waren toch ook niet van plan om iets te kopen? Wat wij volmondig bevestigden. Haha Als we dus iets leuks vinden voor de waardebonnen zitten we dus eigenlijk voor 9 dollar hier. Toch leuk!

Vanmiddag hebben we een paar uurtjes bij het zwembad gelegen. Alvin heeft braaf gestudeerd en ik heb alleen gezond!

Vanavond hebben we een buffet gedaan bij Excalibur. Dat viel even flink tegen! Echt van dat opgewarmde eten, was niet echt lekker. We zijn daarna nog naar het Luxor geweest (foto's volgen Gertjan!) en daarna hebben we foto's gemaakt bij Circus Circus en daarna zijn we naar Bellagio gegaan. Echt een gaaf hotel is dat! We hebben daar nog even gezellig achter een paar automaten gezeten, maar ook vanavond hebben we geen winst kunnen maken.

Al met al hebben we het dus erg leuk gehad in Las Vegas. De eerste avond moest ik erg wennen maar het is toch wel leuk om een keer mee te maken.

Nu is het best laat dat we terug zijn. Ik zet dit verslag nog snel op internet. De foto's komen later. Morgen gaan we naar Death Valley. We rijden die in 1 dag door en hopen morgenavond een hotel te hebben met internet. Dan zullen we de foto's ook weer even gaan uploaden.

Wij gaan slapen. Jullie een fijne dag en voor de meesten; werkse! Whahahaha

Groetjes van ons

Kirby.

Leuk dat het allemaal nog te doen is ondanks de vermoeidheid.
Nu alleen de jackpot nog winnen, hehe ..
Dus laat maar weten wanneer dat aan de orde komt!

Vera

Fijn dat het toch nog allemaal erg leuk klinkt daar. Is natuurlijk anders dan de natuur, maar ook dit heeft wel weer wat lijkt me! Geniet-ze!

GJB

Ben benieuwd naar de foto's!

marga

Leuk hoor! in gedachten zie ik jullie gaan.
Zag op profiel: 50%, gaat wel heel snel, jullie zijn dus nu precies op de helft van jullie trip. Geen haast maken hoor!! Sla dan maar wat over:-)!
liefs vanaf de Lek.

Clayton

leuk verhaal!
de verhalen worden ook nog eens steeds langer wel leuk,

Henny

Geen jackpot winnen, en als je hem wint niet zeggen, want anders heb je er heeeeel veel vrienden bij als jullie terug komen .Ha Ha Ha

maartje

heerlijk zo, even een middagje chillen, kunnen jullie even bijtanken. morgen weer een lange dag, kijken uit naar de foto's. liefs, mam en rest

Stefan

Hey hallo,

Zo daar is genoeg te zijn zie ik al wel! Leuk zeg!
Veel plezier nog daar, we horen de verhalen wel:)

Greetz Stefan