Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 20, Marina - Santa Barbara

Hoi allemaal,

En alweer zit er een vakantiedag op. Cristina was na een half uurtje weer terug, maar zonder Quilo. Ze had hem naar de dierenarts die bepaald spul hebben waarmee ze hem van de lucht van het stinkdier af kunnen helpen. We hebben ons klaargemaakt en zijn naar Monterey gereden. Eerst zijn we nog even naar de outlet geweest. Ik ben geslaagd voor een trui, tas en sjaal. Ook Cristina had wat dingen gevonden. We zijn niet zo lang gebleven, Cristina heeft ons toen naar het Aquarium gebracht. Omdat ze lid zijn van de bibliotheek mogen ze er gratis in en blijkbaar mogen ze dan gewoon mensen meenemen, we mochten namelijk zonder problemen mee naar binnen. Cristina is een stukje meegelopen en toen hebben we afscheid genomen. We hebben het ontzettend leuk gehad bij ze. We zijn het aquarium doorgegaan. Wat hebben ze het daar super mooi gemaakt zeg! Ze hadden deze keer helaas geen witte haaien. Soms hebben ze die, maar dan laten ze die na een tijdje weer vrij omdat ze anders andere vissen gaan opeten. Verder hadden ze veel soorten kwallen, vissen, otters, pinguïns, robben, zeepaardjes en ga maar even door. Ze hadden er ook soort bakken waarin onder andere zeesterren, krabben enzo in zaten. Die kon je daar voelen. Ik m'n angsten overwonnen en heb er een paar gevoeld. En ze voelden inderdaad allemaal anders. Ook heb ik de robben gevoeld, dat durfde ik tot vandaag nooit haha! Toen Alvin z'n angsten had overwonnen kwamen ze niet weer voorbij. Nou ja, wie weet de volgende keer in het Dolfinarium. Na 2 uur zijn we weer weggegaan. We hadden ons er nog veel langer kunnen vermaken, maar eigenlijk hadden we niet meer tijd. Het is echt een aanrader om daar een keer naar toe te gaan. Amerika is erg gericht op vrijwilligerswerk en dat zag je hier ook. Er waren vooral veel ouderen die er werkten als vrijwilliger. We spraken ook een vrouw bij het ‘zeesterren voelen' en ze vroeg zich af waar we vandaan kwamen. Ook vroeg ze wat wij ervan vonden dat Obama president was geworden. Ze was er zo blij mee, ze kreeg er tranen van in haar ogen! Veel mensen zijn erg blij met deze verandering. Wat we trouwens ook zagen, waren borden waarop de namen stonden van mensen die geld hadden gedoneerd voor het Aquarium. Bovenaan stonden de mensen die meer dan 1 miljoen hadden gegeven, daaronder wie meer dan 100.000 had gegeven en zo verder. Dit is echt Amerikaans, hoe meer je hebt gegeven hoe hoger je op de lijst staan. Ik had dit ook al gelezen in het boek die ik van Mirjam had gekregen: ‘Amerikanen zijn niet gek'. Wel leuk om het dan ook zo in het echt te zien.

Ondertussen waren we weer toe aan wat eten en hebben we een burger gegeten bij Carl's Junior. Ik had een medium beker drinken en Alvin een large beker. Nou die waren echt groot! We zullen de foto nog plaatsen haha. We merken dat de porties eten op zich niet extreem groot, maar de bekers drinken zijn wel enorm.

We wilden onderweg naar Santa Barbara nog wat dingen zien, maar wegens de tijd hebben we die overgeslagen en bewaren we die voor de volgende keer. :). Toen de zon bijna onder ging kwamen we bij het strand aan waar zee-olifanten liggen. Was erg lachen! Er lagen zeehonden en zee-olifanten en vieze geluiden dat ze maakten! Geluiden die klonken als boeren en scheten en ze spoten zo hun neus leeg met bijbehorende geluiden, getsie! Maar we hebben er wel enorm om moeten lachen!

Daarna zijn we doorgereden en toen de zon wel erg ver onder ging gauw naar een parkeerplaats gegaan om onszelf met de zonsondergang op de foto te zetten haha. Zie foto's voor het resultaat ;).

We hebben daarna voor de kortste weg naar Santa Barbara genomen, over de snelweg. Het werd al donker dus om het uitzicht hoefden we het niet te doen. We zijn naar Best Western gereden en maar weer lekker een kingsize bed genomen. Het is inmers toch ons laatste hotel deze vakantie. We zijn op zoek gegaan naar een restaurantje. We zijn de haven ingelopen maar het was daar nogal rustig in de restaurantjes en het was inmiddels al half 10. We zijn toen naar Denny's gereden. Alvin heeft een T-bone gehad en ik kip. Ik had er appel bij, was erg lekker, smaakte net als de appelmoes die opa vroeger maakte. Jeugdsentiment dus. :).

Morgen gaan we naar de Universal Studio's. Dat is ongeveer een uurtje rijden vanaf hier. Ik weet niet of we bij Eric en Jennifer op internet gaan. Het kan dus even duren voordat de verslagen van de komende dagen online komen!

Groetjes uit Santa Barbara!

maartje

weer dichterbij LA. nog even en jullie mooie reis is voorbij. Geniet maar lekker van die paar dagen. gaan jullie nog naar Disney World? enne... hebben jullie ook een t-shirt van Obama gekocht met opschrift: I was there!?

Alwin

Hmmmm.... morgen weer werken :-)

Henriette

Echt heel leuk, om elke dag weer jullie verhaal te lezen.
Geniet nog maar even lekker daar!

Henny

Mooi allemaal, Fijne tijd nog!!!!

Gerson en Mieke

wat een leuke belevenis. Veel plezier en tot snel...

Jan en Marga

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn!!
Welkom thuis!!!!