Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 24 LA - Hoogeveen

Hallo,

Daar zijn we voor de laatste keer. Over vandaag is niet zo heel veel te vertellen. We hebben ontbeten, de boarding passes uitgedraaid, koffers ingepakt, nog even met de kinderen gespeeld, etc. We hebben nog even een foto van ons 6-en gemaakt. Toen was het ook zo 1 uur en tijd om te vertrekken. Wel raar om weer weg te gaan. We hebben het gevoel dat we er al zo lang zijn!

Onderweg naar het vliegveld moesten we nog even langs een ‘Best Buy' winkel. Alvin had eerder een usb-stick gekocht, maar kwam er later achter dat die 50 dollar kostte! Beetje overdreven duur dus onderweg hebben we hem weer teruggebracht. Vlakbij het vliegveld durfde Alvin het weer aan om een Burger te eten van Carl's Jr (wel gegrilde kip hoor!) en daarna heb ik een Subway broodje gehaald. Moest er toch nog één hebben voordat we weer weggingen!

Toen naar de balie van NorthWest airlines. Daar moesten we de koffers inchecken. Mijn koffer eerst, die was precies goed qua gewicht. Die van Alvin was helaas te zwaar! Dus nog wat uit zijn koffer gehaald voor het kleine koffertje en daar weer wat lichts uitgehaald. Uiteindelijk is het toch goed gekomen. Toen moesten we de bagage naar het band brengen waar het vervolgens gescand werd. We hebben even gewacht tot onze koffers erdoor waren, zodat we zeker wisten dat de koffers goed door waren gekomen. Toen in de rij naar de douane. Er kwam even later een dame aan die vroeg wie er met KLM vloog, die mochten namelijk eerst er langs. Dat scheelde mooi een stukje! Toen naar de douane, schoenen uit, truien uit, laptop uit de tas en door het poortje. Oeps, riem vergeten, dus die gauw af. Toen mocht ik doorlopen. Alvin mocht ook zonder problemen doorlopen. Toen de tas erdoor ging schoot het me te binnen dat de flesjes water er nog in zaten. En ja hoor, die werden eruit gehaald. Daarna moest de tas er weer door en toen kreeg ik m'n tas terug. Het was inmiddels 16 uur en vanaf 16:30 was het boarden. Ik heb een flesje parfum gekocht en daarna hebben we nog wat Almond Roca gekocht. Erg lekker! De rij bij de gate was behoorlijk lang, dus ik heb nog een White hot chocolate gehaald bij Starbucks (aanrader!) en Alvin een broodje. Toen zijn we naar de Gate gelopen. Daar kon ik ook m'n tasje met parfum ophalen. Waarom ze dat doen, geen idee, maar het scheelt je gesjouw haha We zijn tegen 17:30 vertrokken en hebben een goede vlucht gehad. We hebben amper geslapen, dus we waren echt moe toen we landden. Gelukkig hoefde onze bagage niet gecheckt te worden. Alvin's vader stond al te wachten. We zijn nog een broodje wezen eten en toen naar huis gegaan. We hebben ons best gedaan om wakker te blijven, hoewel dat niet altijd mee viel! We hebben patat gehaald. Daarna hebben we Angi opgehaald en Johannes gefeliciteerd met z'n verjaardag. M'n ouders kwamen ook nog eventjes langs, maar om half 10 zijn ze weggegaan en zijn wij gaan slapen! We hebben eigenlijk een nacht overgeslagen dus het waseen laaaaaange dag!

Conclusie: we hebben een supervakantie gehad! Ongelofelijk hoeveel we hebben gezien in die 24 dagen. We hebben het gevoel veel langer weg te zijn geweest. We hadden verwacht vooral de steden leuk te vinden, maar de parken zijn ons vooral ontzettend goed bevallen. Het is zo mooi en zo netjes en de mensen zijn ontzettend vriendelijk. Iedereen is ook benieuwd waar je vandaan komt. De volgende keer zouden we graag Zion, Sequoia en Yosemite weer willen bezoeken. Daar hebben we nu te weinig tijd voor gehad. Ook was het erg leuk om ook de familie te bezoeken. Was erg gezellig om kennis met ze te maken en het was ook wel leuk om eens andere mensen te spreken dan elkaar, hoewel we het erg gezellig hebben gehad samen. Kortom: voor herhaling vatbaar!

Henny

Vandaag je laatste stukje gelezen, nu al weer aan t werk?
Ik ben blij dat jullie het fijn hebben gehad, en succes maar weer thuis !!!!!!!!!!!!
Liefs,