Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 21, Santa Barbara - Universal Studio's - Alta Loma

Hallo,

Vanmorgen zijn we toch iets later opgestaan dan gepland. Het is toch best vermoeiend zoveel reizen. Ook heb je al zoveel gezien dat je niet altijd meer de behoefte hebt om nieuwe dingen te zien. Na een klein ontbijt zijn we naar Hollywood gereden om naar de Universal Studio's te gaan. Daar waren we rond 12 uur / half 1. We hebben kaartjes gekocht en zijn het park ingegaan. We hebben de tas met de paspoorten enzo in een kluisje gedaan omdat we het niet vertrouwden om dit in de auto te laten liggen en het was ook niet handig om er de hele dag mee te lopen.

We zijn als eerste de Studio Tour gaan doen. Je zit dan in een soort treintje die je langs de studio's leidt waar ook nog gewoon gefilmd wordt. Helaas hebben we geen (bekende) acteurs gespot. Onderweg hadden ze ook nog wat special effects. Was ook erg leuk. Ze lieten zien hoe ze een auto door de lucht laten vliegen, hoe een overstroming nagebootst wordt, hoe Jaws is gefilmd. Jaja de haai kwam ook op ons af! We hebben de set van Desperate Housewifes gezien. Mooie straat! Er waren opnames vandaag maar helaas hebben we het niet gezien. We kwamen ook over een brug die zogenaamd instortte. Daarna kwamen we langs een groot blauw scherm, dat wordt veel gebruikt als groot meer, maar soms ook als de lucht. Het huis wat er bij staat wordt vaak gebruikt als huisje aan het meer en als je vanaf de andere kant filmt lijkt het een huisje in de bergen. We zijn ook een studio ingereden waar een metrostation was nagemaakt. Toen we erin stonden werd er nagebootst dat er een overstroming kwam, het dak kwam naar beneden zetten en toen kwam er ook nog een metro aan die erop botste. Erg mooi gedaan en leuk om eens midden in te zitten.

We zijn daarna het park weer ingelopen en kwamen Shrek en Dora tegen. Dus we moesten daar even mee op de foto natuurlijk! We zijn even gaan kijken welke shows we wilden zien. Omdat we alleen de middag hadden moesten we keuzes maken. Alvin wilde ‘House of Horrors' in. We liepen naar binnen maar ik durfde toch niet meer, dus we zijn er weer uitgelopen. Alvin durfde ook niet alleen haha

We zijn toen naar ‘Revenge of the Mummy, The Ride' gegaan. Dit is een erg leuke achtbaan in het donker waar je natuurlijk steeds aan het schrikken wordt gemaakt. Daarna hebben we Jurassic Park - The Ride gedaan. Die was ook erg leuk!

We hebben daarna de ‘Special Effects Stages' bezocht. Hier kregen we een kijkje in de keuken van de special effects die in films worden gebruikt. Daarna zijn we naar Backdraft geweest. Een backdraft is een brand die in een bepaalde ruimte geen zuurstof meer krijgt en daardoor bijna uit is, maar zodra er dan een deur of raam open gaat komt er zo'n megagrote steekvlam uit de ruimte. We kregen eerst uitleg en toen kwamen we in een grote ruimte waar ze een set hadden gemaakt waar het één na het ander in brand werd gezet. Erg gaaf om te zien.

Daarna zijn we nog naar de Terminator 2 en Shrek geweest. Bij beide voorstellingen moest je zo'n 3D brilletje op. De Terminator vond ik niet zoveel aan. Shrek was wel erg grappig. Je stoel bewoog mee en als Donky nieste kreeg je sputters water in je gezicht. We hebben er erg om moeten lachen.

Toen was het 18 uur en ging het park dicht. Het was inmiddels ook alweer donker. We hebben nog even rondgelopen over de'City Walk', het winkelcentrum dat bij het park zit. Daarna zijn we naar Eric en Jennifer gereden. Onderweg hebben we nog wat gegeten. We waren rond 10en bij ze. We hebben nog een poosje met Eric bijgepraat en zijn toen ook gaan slapen, het was weer een lange dag!

Groetjes Alvin en Jedinja