Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 13, Las Vegas - Death Valley - Lone Pine

Hallo,

Daar zijn we weer met het verslag van vandaag. Omdat we het gisteren toch wat later hadden gemaakt dan eigenlijk gepland, zijn we vanmorgen wat later vertrokken. Klokslag 10 uur zijn we uitgecheckt en zijn we op zoek gegaan naar ontbijt. De Subway verderop zag er niet fris uit en Wendy's had geen ontbijt en om nu meteen met hamburgers te beginnen vonden we ook wat te ver gaan. We besloten om eerst maar te beginnen met een sultana en een plaatsje verder naar de Subway te gaan. Tegen 11 uur zijn we Las Vegas uitgereden. Na een uurtje kwamen we aan in Pahrump waar we naar de Subway gingen. Die was echt super, heel schoon en ze belegden de broodjes prima. Anders dan bij Bryce waar ze overal veel te veel van op deden. Anyway, het was lunchtijd dus we moesten wel even wachten. Toen zijn we verder gereden naar Death Valley. Alvin had ondertussen z'n ogen even dicht gedaan. Bij het eerste uitzichtspunt stopten we en werd Alvin weer wakker. Het was een heel apart gezicht, beetje maanlandschapachtig. Daarbij was het ook best warm! Het was wel zweten, maar op zich prima te doen. Om 16:15 zagen we bij het visitors Center dat het nog 36 graden was. Dus toen we er rond 13 uur waren, moet het nog een stuk warmer zijn geweest!

We zijn doorgereden naar Furnace Creek en vanuit daar door naar Badwater. Daar is het laagste punt van het westelijk halfrond, 85,5 meter onder zeespiegel. Het is daar een soort zoutvlakte. Als het heeft geregend ontstaat er een groter ondiep meer, maar die droogt nooit helemaal op. Er leeft zelfs een bepaald soort visje dat alleen daar voorkomt. Op een rotswand kun je zien hoe hoog de zeespiegel is, daar hangt een bordje met ‘sealevel'. Het was leuk om hier even te staan.

Weer onderweg naar Furnace Creek zagen we een bordje: Natural Bridge. Die wilden we wel eens zien. Maar het was een onverharde weg, was een enorm gehobbel! Veel stenen en kuilen in de weg, geen succes. Komen we bij de parkeerplaats, bleek dat je nog een eind moest lopen. Nou daar hadden we geen zin in, daar was het wel iets té warm voor. Dus we zijn weer teruggehobbeld naar de hoofdweg.

Daarna zijn gestopt bij Devil's Golf Court. Ook via een onverharde weg, maar wat beter begaanbaar. Devil's Golf Court is (ik citeer haha) een oppervlakte zonder plantengroei. De oppervlakte is scherp en erg ongelijk. Vol met holtes en zoutpilaren die soms wel 30 centimeter hoog zijn. Het schijnt ook dat als je daar met de zonsopkomst bent, en de temperatuur stijgt, je ‘plopjes' hoort. Dat zijn de miljoenen kleine zoutkristallen die door de hitte openbarsten. Ik ben hier alleen even uit te auto geweest om foto's te maken.

Daarna hebben we de Artist's Drive gedaan. Dit is een weg (eenrichtingsverkeer) die tussen verschillende rotsen etc. loopt. Je komt verschillende kleuren rotsen tegen; rose, groen, paars, bruin zwart. Dit schijnt te komen door de vulkanische activiteiten van vroeger. Leuk om em gereden te hebben, Alvin racete erop los, leek wel een rally haha

We zijn doorgereden naar het Visitor Center in Furnace Creek. Hier hebben we even rondgekeken over welke dieren er leven en wat verhalen over reizigers. Het was verder niet zo bijzonder. Gertjan hier hebben ze die Monopolie-versie van de Nationale parken niet. We zullen het in Yosemite nog een keer proberen.

We hadden inmiddels de belangrijkste punten gezien en besloten om verder te rijden naar Lone Pine, waar we een hotel zouden zoeken. We zijn nog gestopt bij het uitzichtpunt van de ‘Sanddunes'. Een erg mooi gezicht. Zoals het er daar uit ziet verwacht je eigenlijk dat een woestijn er alleen maar zo uit ziet.

Ik kan me voorstellen dat dit verhaal nog niet echt een beeld vormt. Misschien dat de foto's erbij helpen. Maar ja, we moeten ons er maar bij neerleggen dat je geweest moet zijn om het je te kunnen voorstellen.

Rond half 7 zijn we in Lone Pine aangekomen. We hebben een leuke hotelkamer met een kingsize bed. 2 tv's en een zitje. Alleen toen we onderweg waren naar de kamer zag Alvin dat hij 10 dollar teveel heeft betaald. Later zijn we even teruggegaan en heeft hij het gecorrigeerd.

We spraken af om pizza te halen bij de overburen. Alvin moest alleen nog even naar de wc... nou dat ging niet helemaal goed, het water kwam omhoog in plaats dat het wegliep! Eerst tot de rand... proberen weg te spoelen en ja hoor het ging erover heen! Alvin dus weer naar de receptie... ondertussen liep de wc al leeg, maar Justin heeft het keurig opgeruimd... Brr wij zijn ondertussen maar even pizza gaan halen! Toen we terugkwamen was het keurig opgeruimd en was de kamer weer fris haha

Ik had een kleine pizza, Alvin een grote en hij is nog bezig om de laatste stukken weg te werken.

Leuk dat jullie de verhalen nog leuk vinden en erop reageren. We hebben niet zoveel tijd om erop te reageren, ben allang blij als het reisverslag erop staat en als t kan met foto's! Wat betreft de verkiezingen merken we er niet zo veel van. Alleen dat het altijd in het nieuws is en dat je zo hier en daar bordjes ziet staan van aanhangers van de McCain of Obama. Ook zagen we bij de Grand Canyon een vrouw lopen die een button op haar shirt had van McCain dat was wel grappig. We zullen zien hoe dat rond 2 november is.

Morgen rijden we naar Yosemite. Eerst zouden we een tussenstop maken voor de oostingang. Maar we zijn nu van plan om morgen het park al in te gaan en dan aan de westkant te overnachten. Ik zal dit op de site plaatsen en de foto's erop zetten (gaat ergtraag, dus alle dagen zal nog niet lukken)en dan ga ik even een hotel zoeken voor morgen.

Groetjes Alvin & Jedinja

Ps. Ik geloof niet dat jullie het al gezien hadden, maar Alvin heeft de foto's van dag 9 ook nog aangevuld.

Henrike

Hey Jedinja en Alvin!

Wat leuk om al die verhalen van jullie te lezen. Het is net alsof we mee zijn :)
Begin ik de ochtend toch een beetje met jou Jedinja!
Heel veel plezier nog en geniet ervan!!

Liefs Henrike

Vera

Die verhalen en foto's zijn ook super voor wanneer jullie terug komen! Echt super, have fun!

marga

Dus nu vanuit het uitgaansleven de natuur weer in !!!!
Alles op zijn tijd maar dit lijkt me toch wel mooier en niet zo prijzig ;-) fijne dagen en goede reis.