Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 14, Lone Pine - Yosemite - Oakhurst

Goedemorgen,

Vanmorgen zijn we tegen half 9 opgestaan. We hebben even de reacties bekeken (waarvoor weer onze dank) en zijn ons gaan klaarmaken. Toen ik het raam uit keek, verbaasde ik me over het weerbeeld: het was bewolkt! Dit hadden we nog niet eerder gezien in Amerika. Maar enthousiast als we waren, toch korte broek en t-shirts aan. Het was ook niet heel koud gelukkig. Alvin heeft de sleutels ingeleverd en we zijn daarna vertrokken naar het volgende plaatsje, Independence, want daar was een Subway. We waren daar tegen 11 uur. Lekker een broodje gegeten en verder op pad gegaan. Het was best een saai stuk. Hoewel het uitzicht wel prachtig blijft. Dus met de muziek van onder andere Hillsong hard aan ging het prima. Op veel wegen in Amerika gebruiken ze vliegtuigjes om te meten hoe hard je rijdt. Omdat we de weg ‘immer geradeaus' gingen reed we niet precies 65 mijl per uur. Zie ik ineens een politieauto achter me verschijnen. We gingen net een bebouwde kom in, dus ik netjes afremmen naar 45... 35... haalde hij me erg langzaam in. Zegt Alvin; hij kijkt wel heel erg... ging hij gelukkig linksaf! Poe, dat scheelde weer. Toch maar beter opletten. Maar ja een vliegtuigje zie je niet als die boven je vliegt, dus dat hebben ze wel slim gedaan.

Begin van de middag zijn we aangekomen bij Mono Lake. Ik citeer: Mono Lake is meer dan 1 miljoen jaar geleden ontstaan, het is een van oudste meren van heel Noord-Amerika. Het heeft een oppervlakte van ruim 150 km². Een van de meest opvallende kenmerken is de aanwezigheid van vreemd gevormde kalksteentorens in het water en op de oever. Deze torens worden tufa's genoemd.

We waren toch wel erg enthousiast in onze korte broeken en t-shirts. Was toch wel frisjes! Maar goed, we hebben er een wandeling gemaakt en dat was wel lekker omdat we nog een aardige rit voor de boeg hadden. Het zag er best vreemd uit om de torens boven het water uit te zien komen. Ook in het gras langs het pad stonden ze. Het blijkt dat het water tot 1963 zover heeft gestaan. Het water is dus een behoorlijk stuk gezakt. Dit komt omdat grote steden zoals Los Angeles het gebruikten voor de watervoorziening. Pas in 1994 is hier wat aan gedaan en ze doen nu hun best om het water weer te laten stijgen. Het is overigens een heel zout meer, zouter dan de zee: 10% bestaat uit zout. Je moet wel een paar dollar entree betalen per persoon. Maar wij hebben een parkenpas waarmee we de meeste parken in kunnen. Als je die niet had, kon je het geld in een bus gooien. Omdat het naseizoen is, wordt het ‘hokje' niet meer bemand. Wel grappig dat ze het op deze manier doen.

We zijn daarna naar het Visitor Center gegaan. Daar konden we info vinden over Mono Lake en Yosemite, waar we vandaag naar toe gingen. En Gertjan, we zijn geslaagd voor het spel! We doen ons best om die netjes over te brengen!

Om half 3 zijn we richting Yosemite gegaan. We gingen over de Tioga Road. Deze weg is in de winter altijd gesloten. Halverwege oktober is hij even dicht geweest dus ik was bang dat we er niet over konden (betekende een flink eind omrijden) maar gelukkig was ie weer open! In het begin hebben we nog wat foto's gemaakt van de uitzichten. Was echt super. Hoewel ik het wel eng vond om zo langs die dieptes te rijden. Na een tijdje begon het een beetje te sneeuwen. Later begon het te regenen! Nee he, we hadden in de afgelopen 13 dagen nog geen spatje regen gehad! Helaas werd het weer niet beter. Na ongeveer 2 uur hadden we het Visitor Center bereikt. Was balen van het weer. We zijn gaan kijken wat de vooruitzichten zijn. Nou niet goed dus. De komende dagen alleen maar regen... We hebben nog bij één uitzichtpunt geweest. Daar zag je het water verdampen en wolkjes ontstaan. We zijn doorgereden naar ons hotel in Oakhurst, een uurtje vanaf Yosemite. We zitten in een Best Western. De man achter de balie had bijna geen stem meer, maar we hebben een leuke kamer gekregen. Beetje oudbollig ingericht maar lekker ruim. Helaas voor Alvin geen kingsize bed, maar 2 queensize bedden. We hebben de koffers gedropt en zijn gaan eten bij Taco Bells. Daar hebben ze o.a. Borrito's, Taco's etc. Erg lekker. Daarna zijn we naar de supermarkt geweest. Weer te veel ingeslagen natuurlijk, maar goed, onder het motto; ‘het is vakantie'. We konden zelf afrekenen. Dus zelf dingen scannen en daarna afrekenen. Het duurde uiteindelijk erg lang, dus voor de snelheid hadden we het niet hoeven doen haha maar het was wel leuk en daar ging het uiteindelijk om. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan. Alvin heeft nog even een kabeltje gehaald bij de lobby voor internet. We hebben een kastje op de kamer en met het kabeltje kunnen we dan ook op internet. Wel zo handig. Nu liggen we allebei op een eigen bed. Alvin kijkt House en ik ook met een half oog en type dit verslag.

We twijfelen nu wat we morgen zullen doen. Eerst zouden we morgen Yosemite verder gaan bekijken. Maar we vragen ons af of dat wel leuk is in de regen. We denken eraan om morgen naar Sequoia te gaan en dan overmorgen naar San Francisco. Maar dat moeten we nog even bekijken. Jullie zullen morgenavond wel lezen wat we uiteindelijk hebben gedaan! (Als we internet hebben)

Ik zal es kijken of de foto's beter gaan dan gisteren. Toen viel steeds de verbinding weg. Jullie zien het wel!

Groetjes Alvin en Jedinja

Edwin tB

Hey A en J!
Wat geweldig die verslagen van jullie! Ik geniet er elke morgen weer van in de baas z'n tijd hihi. Jammer dat het gaat regenen nu. Heel veel plezier gewenst nog daaro.

Groetjes, Edwin

marlon

ook van Marlon de groetjes en een dikke knuffel.
][poiutccff`fyyyyn r7rrrrrrrrrrrrrrrrrrOr. dit laatste heeft zij getypt ;-) doei.

Annemarieke

Ga maar vlug terug naar Vegas, lekker naar het zonnetje hahaha

Ryenke

Hee sis en Alvin ! Hoe is het ?! Jullie vermaken jullie wel he ! Leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen. Geniet er van ! Liefs XxX

GJB

Cool! Weer een nieuwe Monopoly erbij!
Subway rules he!
Veel plezier weer verder. Het is hier nu net weekend!

Marlon

Heej, hoest nu met die Apple Stores???

:-)