Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 15, Oakhurst - Sequoia NP - Fresno

Hallo,

Daar zijn we weer!Zoals ik gisteren beschreef wisten we niet zo goed wat we nu zouden doen vandaag. Eigenlijk waren we allebei wel nieuwsgierig naar Sequoia en Alvin wilde General Sherman graag zien. Dat is de grootste levende boom ter wereld (in volume). Dus de knoop werd doorgehakt. De wekker stond om 9 uur. Even nog hotels gecheckt in Fresno en na een uur of wat zijn we naar het restaurant van het hotel gegaan om te ontbijten. Alvin had 2 pancakes (pannekoeken), 2 eieren en 2 sausages. Ik had ook 2 eieren, bacon en french toast. Lekker! French toast zijn net wentelteefjes en waren bijna net zo lekker als m'n moeder ze altijd maakte! Was dus een goede start van de dag. We hebben daarna getankt en zijn toen richting Sequoia gegaan. Een rit van nog zo'n 2 uur. Begin van de middag zijn we daar aangekomen. Het was bijzonder om daar doorheen te rijden. Eén groot bos! We waren blij dat we hiervoor gekozen hadden.

Op een gegeven moment kwamen we nog smeulende stukjes bos tegen. Apart gezicht! Ook was er nog een stukje aan het branden. Maar er reed iemand van ‘parkservice' voor ons en er stonden bordjes dat er firefighters waren, dus we geloofden dat alles wel onder controle was. Alvin heeft er nog wel een paar foto's van gemaakt. Ondertussen stonden er aan de andere kant van de weg wat reeen in het bos. Ook een leuk gezicht!

Daarna reden we Giant Forest binnen, met alle grote bomen. Wat een grote dingen zijn dat zeg! Ongelofelijk! Even later kwamen we de parkeerplaats van General Sherman tegen, we hadden de afslag gemist en later zagen we de parkeerplaats voor invaliden. Omdat het zo rustig was hebben we daar maar geparkeerd. Lekker lui! Maar dat mocht ook wel want het begon weer te regenen! Balen, maar we lieten ons niet van de wijs brengen, we moesten de grote boom bewonderen. Eerst liepen we door een omgevallen boom. We konden er gewoon rechtop doorheen lopen. Bizar! Daarna liepen we naar General Sherman, wat is die groot zeg! Maar daar moet je de foto's maar even voor bekijken. We hadden het fototoestel op een statief staan en wilden samen bij het bordje op de foto. Alvin dus hard rennen haha We hebben nog een praatje gemaakt met een paar Nederlanders. Ze waren in San Francisco gestart en gisteren ook naar Yosemite geweest. Die baalden ook wel van het weer. Ze vonden San Francisco erg leuk! Dus we zijn benieuwd.

We hebben nog een rondje gemaakt en toen hielden we het weer voor gezien. We bekeken de foto's nog eens en het bleek dat de camera een beetje scheef stond, dus de boom stond er niet in z'n hele breedte op. Onder het motto: 'We zijn hier niet elke dag', zijn we maar weer teruggelopen om opnieuw de foto te maken haha. Opnieuw een poging gedaan om een beer te spotten maar helaas is dat niet gebeurd.

Daarna zijn we verder gereden door het park. Naar de uitgang. Dat was nog een behoorlijk eind! We zagen dat er veel mogelijkheden waren voor wandelingen. We waren het er samen over eens; hier komen we nog een keer terug! Het park is de moeite waard én we hebben nog geen beer gespot :)

We zijn nog even bij het Visitor Center geweest. Maar zoals in de rest van het park was het hier ook uitgestorven. Wel nog even een krantje kunnen meepikken, zodat we die nu van alle parken hebben. Bij het verlaten van het park hebben we van de ranger ook nog een plattegrond gekregen. Voor de volgende keer dan maar haha

Toen zijn we doorgereden naar Fresno. We hebben weer mooie landschappen gezien. Fresno is een vrij grote stad. We slapen hier in een Motel 6. We zitten hier voor nog geen 60 dollar, de goedkoopste tot nu toe. Het is wel erg simpel en lopen wat aparte types rond, maar we vonden het wel leuk om een keer te proberen! We hebben vanavond gegeten bij Acapulco, een mexicaanse keten. Ik heb een Margarita Pineapple genomen. Moest ik m'n paspoort laten zien! Blijkbaar zie ik er toch nog jong uit haha. We hebben best lekker gegeten, maar ik hoef er niet meer naar toe. Ik vond het wel oke maar niet super lekker.

We zijn nu in het motel en hebben net tickets geboekt voor Alcatraz voor maandag. Volgende week vrijdag gaan we naar een opname van ‘Rita Rocks'. We konden geen tickets meer krijgen voor ‘According to Jim'. Rita Rocks zagen we hier vorige week op tv en dat lijkt ook wel leuk! We zijn erg benieuwd!

Van Halloween merken we niet zo heel veel. Wel zijn veel gebouwen, hotels en restaurants enzo in Halloweenstijl. De schoonmaakster liep vanmorgen ook met een (nep)spin in haar neus rond en in het restaurant vanavond was er ook een feestje aan de gang.

Je merkt zo onderweg ook dat de Amerikanen erg Amerika-gezind zijn. Je komt: ‘God Bless America' vaak tegen. Ook kom je wel eens grote teksten op gebouwen tegen van: ‘Support our troops'. Vandaag kwamen we ook een huisje tegen, zie foto's!

Oh ja, Alwin wat betreft het aantal foto's, we hebben er al 3296 geschoten haha maar de rommel moet er nog uitgehaald worden hoor! En wil je tegen Marlon zeggen dat we in San Francisco zullen kijken of daar nog een mooie Apple store te vinden is? Nog wensen? ;)

De planning is nu om morgen naar San Francisco te rijden (eerst slapen we uit) en daar blijven we tot dinsdag. Dinsdag beginnen we de reis terug naar LA, waar we woensdagavond waarschijnlijk weer terug zijn.

Jullie horen het wel. Fijn weekend verder!

Groetjes uit Fresno!!

Harold Prost

Ja! Apple Store!
Foto's?!

jan en marga

Alcatraz, eiland met 'de' gevangenis, Rita Rocks... optreden van of bijwonen van opnames waar jullie het over hadden?
goed weekend toegewenst! liefs x x

Gabrielle

Hallo!
Jeetje, jullie hebben echt al veel gezien enzo... Heb net alles gelezen, was vreselijk druk met vanalles en nog wat, voornamelijk school :-( vandaar...

Maar jullie vermaken je opperbest zie/lees ik. En ook nog mooi weer, op een paar regendagen na. Het is hier koud, koud, koud, bah!

Geniet er nog maar even van, enjoy :-D

Ik spreek jullie snel!

Liefs, Gabrielle