Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 16, Fresno - San Francisco

Hallo,

Het is alweer november. Morgen over een week vliegen we helaas alweer terug naar Nederland. Maar goed, daar denken we nog even niet aan haha. Vandaag was niet zo'n spannende dag. We hebben vanmorgen rustig aangedaan en zijn tegen 11 uur uitgecheckt. We hebben de Subway weer even aangedaan voor een broodje en zijn nog even naar een drumwinkel geweest, daar wilde Alvin graag kijken. Toen zijn we op weg gegaan naar San Francisco. Het was niet echt een bijzondere rit. Landschappen waren soms net zo vlak als in Nederland.

Op een gegeven moment zagen we een Bass Pro Shop langs de weg. Daar hadden we nog 50 dollar aan giftcards voor, dus we hebben meteen een pauze ingelast. Allebei met 2 paar wandelsokken weer vertrokken haha Echt we zijn echt superblij met onze wandelschoenen!

Toen verder op weg naar San Francisco. Het begon steeds harder te regenen. Op een gegeven moment was er file en hebben we onze TomTom (Pipi Langkous in dit geval) even enthousiast een omleiding laten regelen. We kwamen ook nog langs de plek van onheil; bleek er een auto naar beneden te zijn gereden. Leek ons niet best!

Even later reden we San Francisco binnen. We moesten daarvoor over de Bay Bridge. Ik moest Alvin toen even wakker maken, hij beheert het geld en we moesten maar liefst 4 dollar betalen om San Francisco in te komen :). Jammer dat het niet zulk mooi weer was. Het regende en de welbekende mist was erg dicht. Dus behalve de brug zagen we helaas niet veel. Ik had al bekeken om een hotel op Lombardstreet te nemen. Dat is uit het centrum en vaak wat beter geprijsd. Ik had er 3 opgeschreven. Bij de 1e aangekomen moesten we eerst al heel lang wachten. Hij was duurder dan op internet en had geen internet beschikbaar. Op naar de volgende. Coventry Motor Inn. Daar werden we op geattendeerd door het stel dat we in Sequoia spraken. Oude man achter de receptie maar enorm aardig. Hij had een goede prijs, goedkoper dan we op internet hadden gezien! Hij gaf ons ook wat folders en zei dat we later even terug moesten komen dan kon hij nog wat tips geven.

Wij naar de kamer, supernetjes! Een kingsize bed, een zitje, tv, schone badkamer... wat willen we nog meer...

We hebben de spullen gedropt, even gerelaxed en toen naar beneden naar de receptie. We wilden wel steak eten. Oke, 3 blocks verder, links en dan zit ie aan de linkerkant. Erg leuk zaakje! Wel wat aan de prijs, maar supernetjes en gezellig ingericht. Uiteindelijk is het vis geworden wat we hebben gegeten. Alvin had gefrituurde oesters vooraf. Ik heb dapper geproefd maar vond het niet echt lekker. Mijn hoofdgerecht was zalm en die van Alvin zwaardvis. Het was erg lekker! Als toetje hebben we Creme Brulée gehad. Erg lekker, maar net wat te veel! Maar al met al lekker gegeten! We hebben ons verbaasd over de mensen naast ons. Zij hadden wel steak, maar ze hebben het volgens mij nog voor geen derde opgegeten. Wel wilden ze het in een doggybag meenemen. Is hier trouwens heel gebruikelijk om het eten wat je niet op kan, mee te nemen naar huis. Ook het toetje wat hij vervolgens nog bestelde is volgens ons niet op gegaan... heel vreemd!

We zijn weer teruggelopen naar het hotel. Ik heb de film: ‘The Bourne Identity' gekeken en Alvin is op zoek gegaan voor een kerk voor morgenochtend. We zijn toch wel benieuwd naar een dienst in Amerika. Scheelt dat ie om 10:15 begint, dus niet al te vroeg. Daarnaast wordt de klok vannacht een uur teruggedraaid, dus we hebben een uur extra! Vanaf morgen hebben we dus weer 9 uur tijdsverschil met jullie. Vandaag hebben we amper foto's gemaakt. Morgen gaan we ons best weer doen om wat mooie plaatjes te schieten. Nu gaan we slapen!

Oh ja, we blijven hier tot dinsdag. Dan gaan we naar Eric's broer en schoonzus. Zij wonen 2 uur van San Francisco vandaan. Daar blijven we dan 1 nacht slapen. We kregen vandaag een mailtje van ze dat ze erop stonden dat we langskomen!

Groetjes en een fijne zondag!

marga

Goede zondag en een boeiende dag op Alcatraz maandag.
Gezellig om familie in Amerika te hebben, leuk dat jullie ze bezoeken!! Nu krijgen namen gezichten leuk! liefs x x

maartje

Leuk dat jullie ook bij Doug & Christina gaan logeren. onze groeten.gaan jullie ook nog naar de Fishermans Warf?? Weet je dat daar ook al kerstspulletjes te krijgen zijn?? Veel plezier op Alcatraz! goede zondag, liefs, mam en rest...

Joanenpatries.nl

Hoi Jedinja,

We hebben jullie zien lopen vanavond op Fishersman Warff, vanaf pier 39 rond 17:30. Je had een Nikon spiegelreflex om je nek en alvin had een grijs zwarte trui aan??

Ik realiseerde het me een paar minuten later pas, dus vandaar hebben we jullie niet aangesproken.
Wij zitten schuin tegenover jullie in het Town House Motel. grappig he? Braaf afgaan op tips van allesamerika...maar wel een goede keus.

Goede keus he Sequoia!! Het was licht regenachtig maar in het bos heel goed te doen.

Wellicht lopen we elkaar weer tegen het lijf. Omdat het morgen ook wisselvallig wordt gaan we naar alcatraz, shoppen en naar de bios. We zitten hier tot vrijdag en vliegen dan naar huis.

groeten

Johan en Patries