Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 17, San Francisco

Dag allemaal,

Vandaag onze eerste volle dag in San Francisco. We zijn om 8 uur opgestaan omdat we naar de kerk gingen. Alvin had ‘The First Baptist Church of San Francisco' gevonden. De dienst begon om 10:15. Eerst wilden we gaan lopen, maar vanmorgen zagen we het niet zitten om 3 kwartier te gaan lopen, dus hebben we toch de auto maar gepakt. Op zondagochtend is het verkeer immers wat rustiger. We waren er dus al voor half 10. Parkeren viel niet mee, Alvin kon lastig inschatten hoe lang de auto is, dat heeft het nummerbord van de Audi achter ons gemerkt! We moesten nog even wat eten, dus zijn we een stuk gaan lopen. Op een gegeven moment bij een tentje allebei een donut gekozen. Lekker. Toen weer teruggelopen naar de kerk. Was toch dichterbij dan gedacht dus we waren er al voor 10-en! Ja, ongelovelijk, thuis zijn we meestal net voor de dominee aan haha

Er was een bandje en daarbij ook een koortje, zoals je op tv ziet. Erg leuk om te zien. De liedjes kenden we niet, maar het was wel leuk en omdat ze het toch zo vaak herhalen kun je op een gegeven moment wel meezingen. Het was een erg bijzondere dienst die ons erg heeft aangesproken. Ook was er avondmaal waaraan we mee hebben gedaan. Scheelt want we missen het avondmaal volgende week thuis :). Ook de preek was vrij goed te volgen. Je merkte ook dat je echt in een stad zat. Ze waren ook erg gericht op de stad. Ze gaan met Thanksgiving bijvoorbeeld ook maaltijden bereiden voor daklozen. Bijzonder, want met zulke dingen hebben wij in Hoogeveen niet veel te maken. Al met al was het erg leuk en fijn om het te hebben meegemaakt! Voor de dienst werden we aangesproken door een meisje, net iets ouder dan wij. Ze heette ons welkom en vroeg waar we vandaan kwamen etc. Haar man blijkt een buschauffeur te zijn bij een tourorganisatie. Hij kwam na de dienst nog even naar ons toe om wat tips te geven. Erg aardig!

Na de dienst zijn we naar de Twin Peaks gereden. Daar heb je (vaak) mooi uitzicht over de stad. We waren er net voorbij en toen zijn we een woonwijk ingereden. Daar zagen we een trap naar boven en wat wandelaars. De auto geparkeerd en we zijn naar boven gelopen. Pff dat was nogal een klim op de zondagmorgen. En toen we boven waren... wat een prachtig uitzicht, vooral mist! Haha beetje jammer! Maar aan de andere kant, daar staat San Francisco ook wel een beetje bekend om, dus we maken het echt mee op zo'n San Franciscoos ;).

Maar goed, niet veel later zijn we weer naar beneden gewandeld. We waren wederom erg blij met de wandelschoenen die we aan hadden. Toen zijn we doorgereden naar Alamo Square. Hier staan de painted ladies, bekend uit het voorstukje van Full House. Bij het parkeren van de auto ben ik maar even uitgestapt. Het valt niet mee die wegen die zo steil aflopen. Rijden is echt een belevenis! Goed, uitgestapt en op zoek gegaan naar de Painted Ladies, maar die waren niet moeilijk te vinden. We hebben wat foto's gemaakt en een rondje in het park gelopen. In de buurt zag je veel mensen met honden. In het parkje werd druk met ze gespeeld. Erg leuk gezicht. We kwamen vanmorgen ook nog 2 Alaskan Malamutes tegen. Eén daarvan was net Angi! Leuk om te zien.

We zijn weer teruggegaan naar het hotel en toen zijn we naar Fisherman's Warf gelopen. Alcatraz hadden we vrij snel in beeld. Alleen de Golden Gate Bridge liet zich niet gemakkelijk zien. Helemaal gehuld in mist. Helaas. Om te gaan fietsen zag ik dus niet echt zitten. Bij de eerste pier hadden ze verschillende schepen liggen en daar heeft Alvin rondgekeken terwijl ik lekker op een bankje zat. Daarna zijn we even wat gaan eten. Alvin heeft zich aan een halve krab gewaagd! Vooraf kreeg hij een vissoepje en daarna begon de klus. Je kreeg er een soort notenkraker bij. Zie foto's. Ik had ‘gewoon' een hamburger. Smaakte wel oke, alleen was ie een beetje te ‘well done'. Na het eten zijn we doorgelopen naar de welbekende Pier 39. We hoorden al vrij snel de zeeleeuwen. Wat waren die leuk om te zien zeg! Waren er ongelofelijk veel. Sommigen waren ruzie aan het maken. Sommige vlotten lagen overvol (onder het motto: ‘stapelen') terwijl erachter nog een bijna leeg vlot lag. Maffe beesten! En een lawaai dat ze maakten met z'n allen!

Toen zijn we langs de winkels van Pier 39 gelopen. Best gezellig vonden wij, al die toeristische winkeltjes. We moesten ook onze bevestiging van Alcatraz nog uitprinten. We gingen naar het visitor Center waar je op internet kon. Voor 5 (!) dollar mochten we wel printen. We twijfelden even, maar ach we moesten het toch printen en dan waren we eraf. Plus de dame vertelde dat ze geen bijdrage van de overheid krijgen, dus we hebben hun kas ook weer een beetje gespekt.

We hoefden dus geen pier verder meer te lopen om naar de organisatie van de tour te gaan. We besloten terug te gaan want we begonnen wel te merken dat we al een aardig eind hadden gesjouwd vandaag. Op te terugweg hebben we bij een zaakje dat allemaal chocoladedingen maakte even wat ingeslagen. Oa Marshmallow's met chocola erom. Lekker! We moesten nog een aardig eind omhoog. We besloten om steeds een blok omhoog te gaan, dan een blok naar rechts, dan weer omhoog, etc. Tis best pittig lopen hier namelijk!

We waren dus rond half 7 alweer in het hotel, maar hadden het gevoel dat het al 9 uur was. Tv aan en we kijken inmiddels de 3e of 4e aflevering van House. Alvin heeft ondertussen nog wat chickenwings gehaald bij KFC, dus we hebben ook avondeten gehad.

Ik zet dit verslag en de foto's op internet en dan gaan de lampen uit! Morgen moeten we rond 11 uur bij de boot zijn voor Alcatraz. Wat we daarna gaan doen weten we nog niet. Aan de ene kant willen we nog wel dingen zien, maar we hebben ook wel zin om es wat winkels te gaan bekijken. We hebben amper geshopt deze vakantie dus daar zijn we wel aan toe. Maar misschien dat we ook nog wel een toer gaan doen... we zien het wel!

Groetjes uit het gezellige San Francisco!

marga

Inderdaad een heel lange dag ;-)
Slaap lekker en morgen gezond weer op!
liefs vanuit Hoogeveen.

Imre en Dirk

He Jedin en Alvin,

het ziet er allemaal echt supergaaf uit! Mooie foto's, leuke verhalen. Ik (Imre) ben benieuwd hoe Alcatraz jullie bevalt, een oud collega van mij vond het een beetje luguber... Wel spannend!
Geniet nog lekker en we zijn benieuwd naar de nieuwe verhalen!!

Liefs Imre en Dirk

maartje

terwijl ik nu schrijf, zijn jullie inmiddels al in Alcatraz geweest. Spannend!!! Hoop dat het weer beter wordt. Kan je de GG bridge beter op de foto zetten. liefs, mam en rest.