Alvin en Jedinja naar Amerika

Veilig aangekomen!

Hallo allemaal,

Zoals je kunt lezen zijn wij veilig aangekomen in de USA! Wij hebben er een erg lange dag op zitten. Het is nu bij ons22:00 uur en gaan zo slapen. Vrijdagochtend kwam Alvin's vader ons ophalen en om 9 uur zijn we naar Schiphol vertrokken. We wisten dat de koffers net te zwaar waren (je mag 2x 23 kg mee per persoon en we hadden allebei 1 koffer die zo'n 2/3 kilo te zwaar was). We hadden voor de zekerheid nog een klein koffertje meegekomen in de auto voor het geval ze er moeilijk over deden. En ja hoor, dat deden ze dus. Alvin dus even naar de auto en kwam weer rood en bezweet terugrennen met het koffertje. Na het ompakken konden we nog snel even koffie drinken en hup de douane door! Ook de security check ging prima. We hoefden de schoenen niet uit en alleen Alvin is alleen op zijn broekzakken gecheckt. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we een vertraging hadden van ongeveer een half uurtje. We hebben allebei ons horloge vast 9 uur vooruit gezet, om vast aan de nieuwe tijd te wennen. Dat is ons goed bevallen. Maar goed, we zaten net in het vliegtuig en we waren allebei bekaf en we hebben allebei het opstijgen niet eens meegekregen! Helaas na 3 kwartier alweer wakker... daarna nog een keer een uurtje geslapen en verder lukte dat helaas niet. Maar al met al is de vlucht best meegevallen. Kregen aardig te eten en ze kwamen regelmatig wat drinken en tussendoortjes brengen. Daarnaast hadden we dankzij mijn lieve vriendinnetjes genoeg snoep en leesvoer! J Toen we waren geland gingen we richting de douane, toch een beetje afwachtend op wat komen zou. Zijn we aan de buurt, ik braaf aangekruisd dat we eten mee hadden genomen (kaas...) vraagt ie: welke cheeseburger heb je meegenomen? Hij vond zichzelf erg grappig en zo ging hij nog even door. Zo had ik me de douane nou niet echt voorgesteld haha

Eenmaal de aankomsthal uit, stond Eric al op ons te wachten. Dat was leuk, want dat hadden we niet verwacht. Met z'n 3en zijn we naar Alamo gegaan om de huurauto op te halen. Ging allemaal voorspoedig. We hebben een Mitsubitsi Galant uitgekozen. Die had de meeste kofferbakruimte. We hebben wel het idee dat de Galant daar iets groter is dan hier. De 2 grote koffers gaan er moeiteloos naast elkaar in en daarop konden de rest van de tassen. Prima dus.

Toen de grote freeways op. (Highway is 2-baans, freeways 3 of meer). Je kijkt je ogen uit. Echt grote auto's, grote snelwegen en inderdaad overal fastfoodketens! We zijn onderweg even wat gaan eten. Rijden we daar een groot terrein op met allemaal verschillende eettenten. Echt wat je in de films ziet. We hebben mexicaans gegeten. Best lekker hoewel ik, Jedinja, niet veel gegeten heb omdat want ik erg moe was en daardoor niet fit. Wat trouwens wel grappig is, Alvin bestelde Icetea. Krijg je hier een zoet drankje wat in de verte op Icetea lijkt, hier kreeg hij echt Icetea, alsof de thee afgekoeld was en daarna in de koelkast is gezet. Niet zo'n suc6!

Verder hebben we vanavond kennis gemaakt met Jennifer en de kids Danielle en Danny. En hond Jake.

Vandaag hebben we verder nog niet zoveel foto's gemaakt. We zullen nog wel foto's maken van deze omgeving, dus die volgen nog.

Nu gaan we slapen en hopen dat we niet halverwege de nacht lang wakker zijn. Tot gauw!

Groetjes,

Alvin en Jedinja

Wanda

He hoi,

Dat klinkt goed allemaal, veel plezier!!!!
Groetejs van ons

Mama/Maartje

hi,
Welkom in Californie.Gelukkig geen problemen bij de douane, hebben jullie goed geslapen? en al een duik genomen in zwembad. Icetea is net als in Indonesia, gekoeld zoete thee. gr., aan alle fam.leden liefs, mam en rest van fam. en high 5 van Angi.

Manon (en Jeroen)

Heey!

Wat fijn dat de vlucht goed is gegaan. En nu maar genieten van die mooie reis en de leuke tripjes!

Groetjes

Annemarieke

Hoi!

Wat leuk om al zo snel van jullie te horen! En in korte tijd al weer veel meegemaakt. Ik kijk uit naar jullie volgende up date.

x Anne

marga

ik d8 ff checken... staat er al een heel verhaal zeg!!! leuk, bedankt. Liefs en tot de volgende update ;-)

Clayton

Heey A&J
blij dat jullie goed zijn aangekomen. kan niet wachten tot er foto's op staan:)
Groetjes Clayton

Paulien

Hey,

Mooi dat jullie goed zijn aan gekomen. Leuk hoor om zo snel al iets te lezen! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Liefs Paulien

Mirjam

Hoi reizigers,

Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn en wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te volgen op jullie reis.
Jedin,je schrijft echt superleuk!Ik zou het bewaren en voor jezelf in boekvorm laten maken wanneer jullie terug zijn.
Ik zie nu al weer uit naar jullie volgende belevenissen.
Geniet ervan!

Liefs Mirjam, knuffel van Aaron en groetjes van Hans