Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 3, Sightseeing LA 2

Beste allemaal,

Wederom bedankt voor jullie reacties! Super om te lezen, alleen lukt het niet op op alles te reageren. Vanmorgen zijn we tegen 10 uur vertrokken richting Hollywood samen met Eric en Danielle. Eric heeft in Hollywood gewerkt dus weet er de weg. Ik had het al gehoopt en ja hoor, hij wist de weg goed te vinden. Na een vrij bochtige weg, eerst door een wijk met vrijstaande huizen en daarna langs Hollywood Lake, waar veel mensen hardlopen, en je zo nu en dan ook een celeb kunt tegenkomen, kwamen we op een mooi uitzichtpunt uit op de Hollywood sign! Zie de foto's, het was erg gaaf om daar te staan! Daarna zijn we teruggereden naar de hoofdweg en reed Eric opnieuw een wijk in. Op een gegeven moment konden we de achterkant zien van de Universal Studio's! Ik weet niet over welke film het gaat maar er lagen wrakstukken van een vliegtuig. Erg gaaf gemaakt. We gaan daar waarschijnlijk aan het eind van de vakantie naar toe.

Daarna zijn we door Hollywood gereden. Toen we door de straat reden waar de walk of fame is, zagen we bij een theater dat de film van Tinkerbell in premiere ging. Allemaal cameraploegen en de straat afgezet... wij nog goed kijken, maar hebben geen grootheden gespot. Tenminste, wij niet, maar Danielle had wel een actrice gezien. Raven Simone, dat is een van de kleine meisjes die in de Cosby Show speelden. We hebben de auto in een parkeergarage gezet en zijn een stukje over de walk of fame gaan wandelen. We hebben verschillende bekende sterren gezien. Tenminste, die lagen op de grond ;). Na een tijdje hadden we het wel gezien en zijn we verder gegaan. We zijn naar Beverly Hills gereden. Leuk om er te zijn geweest, maar behalve hoge hagen en grote huizen was er niet zoveel te beleven. We zijn we door Hollywood gereden, over de Rodeo Drive met de veel te dure winkels en vervolgens gingen we op zoek naar een tentje om even wat te eten. Uiteindelijk zijn we bij een Iraans of Armeens (ik denk Armeens, Alvin Iraans haha, we zullen het nog even navragen) tentje geweest waar ze allerlei kipproducten verkochten. We zouden er zelf nooit binnen zijn gestapt, maar Eric kende het. Het was ook erg lekker! Toen zijn we weer verder gereden en omdat we nog wat tijd hadden zijn we nog naar Downtown LA geweest. Daar werkt Eric. Ik schrok best van wat ik zag, allemaal mensen op straat met hun hele hebben en houden in een winkelwagentje. Een andere in een rolstoel, ergens zag ik er 1 onder z'n eigen rolstoel liggen. Dus of hij nog in leven was... maar Eric verzekerde me ervan dat ze hem dan echt niet zouden laten liggen. Vooruit dan maar... Best heftig om te zien! We reden toen nog door de Fashion Area, waar, wat de naam al doet vermoeden, de wereld aan kleding te koop is. Daarna zijn we teruggereden naar huis.

We hebben nog even met Danielle en Danny buiten gespeeld en toen kwamen Rita en Louis, de ouders van Eric. We zijn met z'n allen naar een Steakhouse geweest. Was erg leuk. De porties vielen trouwens errug mee! Het is ook leuk om te zien dat de kinderen helemaal aan ons gewend zijn. Danielle wilde tussen ons in zitten en Danny wilde op een gegeven moment uit z'n stoel en bij Alvin op schoot. Zie foto's J Daarna zijn we weer naar huis gereden. Tegen 22 uur zijn we naar bed vertrokken, we zijn rond die tijd echt op! Morgen gaan we onze rondreis beginnen. We rijden zijn van plan om naar Calico Ghost Town te gaan en dan richting de Grand Canyon. We zien dan wel hoe ver we komen. Maar eerst brengen we om 7:30 uur Danielle naar de schoolbus. Ik heb nu geen draadloos internet, ik hoop dat ik morgen de laatste verhalen online kan zetten. Tot snel!

Groetjes,

Alvin en Jedinja

marga

Heel fijn dat jullie zo'n gezellige 'gids' hadden de eerste dagen, succes met de rondreis.

Jan

Ha J en A,
mooie verhalen hoor. Krijg ook wel zin in zo'n reis.
Anyway (....), de set die jullie gezien hebben met hetvliegtuig is volgens mij van War of the Worlds met Tom Cruise. Is helemaal de achterzijde van het terrein dacht ik.
Bovenstaande ter lering ende vermaeck.
Goede reis verder!
Jan

Wanda

Hoi,

Leuk hoor om al die verhalen van jullie te lezen.... en prachtige foto's. Veel plezier met jullie rondreis.

Groetjes van ons