Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 5, Kingman - Grand Canyon

Dag 5 Kingman - Grand Canyon

Beste allemaal,

Weer een vakantiedag voorbij... wat gaat dat toch snel! Vanmorgen was ik weer vroeg wakker, maar Alvin lag nog heerlijk te slapen. Niet eerlijk, hij sliep als eerste en werd als laatste wakker... Maar ik ben dus maar eea gaan uitzoeken op internet. Ideaal dat ze bijna overal draadloos internet hebben. Tegen 8 uur zijn we opgestaan en om 9 uur vertrokken. Eerst naar de Walmart, een enorm grote supermarkt. We hebben daar ons ontbijt gekocht (donuts!) en wat andere boodschapjes. Ook wilden we nog een statief voor onze camera en die hebben we daar ook gevonden. Dus toen konden we op pad. Na zo'n 2 uur kwamen we aan in Williams. In Williams liep de welbekende route 66 en ze hebben daar nog een ‘historic' gedeelte. We hebben daar geluncht in het Cruiser Cafe 66. Was erg leuk, ze hadden alles in de route66 stijl. Zal wel wat foto's online zetten.

Daarna zijn we doorgereden naar de Grand Canyon. We wilden vanmiddag eigenlijk meteen de helicoptervlucht gaan doen, maar hebben besloten om dat morgenochtend te gaan doen. Ik was vandaag erg moe en had meer zin om dat morgen te doen. We hebben een hotel gezocht en meteen de eerste maar genomen. De prijs vonden we wel oke en we hadden (nou ja vooral ik haha) echt geen zin meer om verder te zoeken. Zitten nu in een heel leuk hotel, supernetjes en aardige mensen. De koffers konden we halen met zo'n kar waar normaal de piccolo mee loopt. Nou toen dacht ik, ik zorg wel voor mijn eigen piccolo, Alvin dus haha dus dat ding mee naar buiten, koffers erop en hoppa! Foto volgt...

Onze wc deed een beetje raar. Bij het doortrekken kwam er uit de zijkant wat water gespoten. Alvin dus de handyman opgehaald (die overigens maar 1 hand had!) en hij heeft het even gefixt. Daarna zijn we toch nog naar de Grand Canyon gegaan. En ja, wat is die groooooooot! Ook Alvins reactie was: Wow! Foto's kunnen het inderdaad niet verwoorden. Je kan je niet voorstellen hoe groot het is. Als je er staat voelt het net als Panorama Mesdag. Voor degenen die dat niet kennen, alsof je voor een enorm geschilderd doek staat en het net echt lijkt. Alvin heeft enorm veel foto's gemaakt in de hoop het gevoel een beetje over te kunnen brengen... We zijn er gebleven tot na zonsondergang, tot ongeveer 18:30. Het was er trouwens erg koud. We konden ons tot nu toe prima in een korte broek en t-shirt redden, maar bij de GC aangekomen, gauw de truien aangetrokken. Morgenochtend gaan we de Grand Canyon om 9 uur uit de lucht bekijken. We zijn erg benieuwd!

We hebben de camera enzo weer naar het hotel gebracht en zijn toen gaan eten bij een Steakhouse hier verderop. Wij weten het niet, maar we hebben het idee dat het best meevalt met de enorm grote porties. Of wij hebben net de restaurants getroffen die daar niet aan mee doen. De drinkglazen zijn wel enorm en je hebt altijd gratis ‘refill' maar voor de rest... maar goed misschien gaan we het nog tegenkomen! Maar goed, we hebben lekker gegeten en zijn nu weer op de hotelkamer. Alvin ligt tv te kijken en ik werk de blog bij. Ik denk dat we vanavond weer vroeg slapen. Het is 20:30 en we zijn wederom hartstikke moe. Ik zal even kijken of ik er nog foto's op zet en anders komt dat misschien morgen.

Morgen gaan we dus eerst met de helicopter mee, gaan we misschien nog wat uitzichtpunten bekijken bij de Grand Canyon en dan rijden we door naar Monument Valley. Daar zijn we ook erg benieuwd naar!

Wij gaan slapen... jullie goedemorgen en een fijne dag!

Groetjes,

Alvin en Jedinja

Maartje

Fijn dat jullie de reis naar GC goed hebben doorstaan. Prachtig dat natuur, geniet ervan!

marga

bedankt voor de verhalen, en jullie hebben erg mooie foto's !! leuke heli-vlucht en fijne dag!!

Raynor

Hey Broer en Zus,

Leuk man om te zien en te lezen wat jullie daar allemaal doen.

De heli-vlucht over de Grand Canyon lijkt me echt geweldig. Ik wacht met smart op de foto's.

Veel plezier vandaag!

maaike lunenborg

wauw!
wat gaaf om te lezen allemaal. mooie foto's hoor. Gelukkig maar dat je niet meer met rolletjes hoeft te fotograferen he?
Doe het wel rustig aan, uitgerust geniet je er veel meer van en je komt er maar 1 keer. ( ervaring uit Afrika)

liefs maaike