Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 6, Grand Canyon - Monument Valley

Hallo allemaal,

Wederom allemaal bedankt voor de reacties! Echt super om te lezen. Zoals Janine schrijft dat ze 's morgens kijkt naar de nieuwe update, zo kijken wij 's morgens naar de reacties. Want als wij gaan slapen, staan de meesten van jullie op. Erg leuk dus!

Maar nu de dag van vandaag. We waren op tijd waren en waren er om goed 7 uur al uit. Jaja, zonder moeite en dat zullen weinigen geloven. We gingen om 8:15 met de koffers naar de auto en waren om 8:35 bij het vliegveld, precies op tijd. We werden gewogen en op basis daarvan delen ze je in in de helicopter. We moeten een veiligheidsfilm kijken en daarna in de wachtruimte zitten. Om goed 9 uur werden we naar buiten gebracht en tegen 10 over 9 gingen we de lucht in! Erg gaaf om mee te maken! We kwamen over ons hotel heen en daar heeft Alvin een foto van kunnen maken. Toen over de Grand Canyon, echt wat groots! Je kan het je gewoon niet voorstellen, ook niet als je er over heen vliegt. En wat werden wij misselijk zeg! We konden ons niet voorstellen wanneer we voor het laatst zo misselijk waren geweest haha we zaten best krap, het was warm en het waaide ook nog wel, dus alle ingredienten voor een flinke misselijkheid waren aanwezig. Wij waren zo blij dat we voor een vlucht van 30 minuten hadden gekozen! We twijfelden namelijk om de vlucht te nemen die dubbel zo lang is... nou we kwamen tot de conclusie dat het dan niet goed zou zijn gegaan.

Om onze misselijkheid te verdrijven hebben we ontbeten bij Wendy's. Netjes een broodje met jus d'orange erbij. Toen konden we op pad. Eindbestemming was Monument Valley. Om daarnaar toe te gaan gingen we weer door Grand Canyon Park heen. We hebben nog even in Grand Canyon Village gekeken (wat niets voorstelde) en zijn toen de ‘Desert View' gaan rijden, de weg die leidt naar de oost in-/uitgang. We waren van plan om niet meer naar de uitzichtspunten te gaan, maar uiteindelijk zijn we bij ze allemaal geweest haha Alvin was zo vreselijk fanatiek met foto's maken. Maar goed ook, want de punten werden ook steeds mooier! Uiteindelijk zijn we pas tegen 14:00 uur het park uitgereden. Toen moesten we nog 3,5 uur rijden voor Monument Valley.

De omgeving is echt schitterend om door te rijden. We zijn na een half uurtje nog gestopt bij een kloof. Alvin wilde eigenlijk niet zo dichtbij omdat er gewaarschuwd werd voor snakes and lizards (slangen en hagedissen). Hij durfde ook niet met het bordje op de foto omdat dat van het pad af was. Ik heb even bewezen dat ik niet bang was (zie foto's) hihi Toen maar weer verder. Op een gegeven moment heb ik het stuur van Alvin overgenomen en heeft hij even geslapen. Helaas had dit wel tot gevolg dat er geen foto's zijn gemaakt van de omgeving. Die maakten we de vorige dagen gewoon vanaf de passagiersstoel haha. We hebben een broodje gehaald bij Subway, getankt en tegen 17:00 uur kwamen we bij Monument Valley. Wat indrukwekkend om al die rotsen te zien! Alvin is weer fanatiek geweest dus ik kan er wat foto's opzetten. We hadden een soort woonwagentje gehuurd bij Gouldings, maar we hadden geen bevestiging gehad, dus gingen op de gok. Staan we bij Gouldings, zijn er alleen hotelkamers en onze naam was niet bekend... oeps... wat bleek, we moesten bij de Campground zijn, iets verderop. En ja hoor, daar was de reservering bekend! Joehoe, check de foto's voor ons schattige verblijf van vannacht! Tis echt super voor elkaar, klein maar alles netjes en knus ingericht!

We waren net in de receptie om internet te regelen, komen we erachter dat de tijd een uur vooruit is gegaan. We dachten dat het 18 uur was, was het dus al 19 uur. Kort avondje dus. Maar dat vinden we niet erg, ik ben de hele dag al niet fit dus wel aan slapen toe en Alvin is ook moe. Omdat we nog wel moesten eten zijn we even bij de plaatselijke supermarkt geweest om ons avondeten te halen. Ik had nog een half subway-broodje en Alvin heeft een opwarmmaaltijd gehad. En over grote porties gesproken... een kind had er nog niet genoeg aan gehad haha Gelukkig hebben we ook toetjes een koekjes gekocht!

Morgen gaan we Monument Valley bekijken en dan gaan we naar Page. We weten nog niet of we daar 1 of 2 nachten blijven. Ik ga zo nog maar even op zoek naar een hotel...

Ook willen we onze (schoon)vader (Theo) nog even bedanken voor de fotoruimte die we hebben gekregen! Super, we kunnen er nu 600 opzetten! Bedankt, het gaat helemaal goed komen!

Groetjes van ons!!

marga

hoop dat jullie lekker hebben geslapen en dat jullie weer helemaal fit zijn;-)
liefs mama.

Edwin tB

Wauw wat een super foto's zeg. Ik izze jaloers haha. Echt gaaf. Doet me weer denken aan de Rockies. Ook een superleuk woonwagentje. Lijkt me best knus zo in zo'n huisje!
Hoop dat jullie je snel weer wat fitter voelen.

Ik ga weer aan het werk. Tja verschil moet er zijn.

Groetjes, liefs, Edwin

Vera

Goedemorgen :)
Wat weer een super foto's en belevenissen. Kan me voorstellen dat je 's avonds super moe bent van wat je allemaal mee maakt. Maar jullie konden gelukkig uitrusten in zown super leuk huisje, echt schattig!

Liefs Vera

Alwin

leuk om te lezen!! Al mooie Apple stores gezien ??

Anja & Erwin

Hoi Hoi,

Echt superleuk dat jullie ons op deze manier laten mee genieten van jullie vakantie!
Wat een geweldige foto's!!

Ook wij blijven lezen ;) Veel plezier morgen