Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 7, Monument Valley - Page

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. We hebben er voor ons gevoel weer een lange dag opzitten. Vannacht hebben we allebei niet goed geslapen. Lagen we gisteravond in bed, waren we allebei zo statisch als wat haha Dus hup de deken eraf. Waren we nog steeds statisch. Bleek dat door het matras ofzo te komen... hmm konden we niets aan doen, deken dus maar weer over. Het bed lag niet zo erg lekker, Alvin heeft vooral daardoor een slechte nacht gehad. Ik heb slecht geslapen omdat ik het verschrikkelijk koud had en werd maar niet warm werd, ook niet door mijn eigen kacheltje (Alvin). Ik heb vannacht zelfs nog een trui en sokken aangetrokken maar het hielp niet, brr. Om half 8 stond ik onder de warme douche om op te warmen! Komt Alvin er net dan achter hoe de verwarming werkt... beetje jammer haha

Tegen 9 uur zijn we vertrokken naar Monument Valley. Onze buren van de camping gingen ook, dus wij zonder nadenken ook achter hen aan bij de kruising linksaf. Zeg ik op een gegeven moment tegen Alvin, volgens mij gaan we niet goed. Ik kijk op de kaart, hadden we bij de camping alleen maar rechtdoor hoeven gaan en dan waren we er na een paar mijl geweest! Wij reden dus straal de verkeerde kant op, maaar, wel leuke foto's kunnen maken! Maar waar de buren nou naar toen gingen... Maar goed uiteindelijk dus toch bij Monument Valley aangekomen. We moesten 5 dollar per persoon betalen, wij geven haar 20, heeft ze geen wisselgeld. We mochten wel doorrijden en het later geven. Scheelt dat we in de winkel nog wat hadden gevonden (ja mam, heb een lepellegger gevonden haha), dus konden we haar op de terugweg de 10 dollar geven. Ze leek wat verrast dat we het braaf kwamen brengen. Eerlijk als we zijn natuurlijk! Maar goed, Monument Valley, we wilden eerst de ‘dirt road' rijden, is een route van zo'n 2 uur rond allemaal buttes en mesa's heen (de grote rode rotsen). Maar toen we daar waren hadden we er niet zoveel zin in. We hebben dus van de eerste butte's foto's gemaakt en zijn verder gereden richting Page. Wat wel grappig is, in deze staten kom je langs de weg veel marktkraampjes tegen waarin Indianen hun spullen aan de man willen brengen. Wel apart om te zien. Ook zie je best armzalige huisjes en woonwagens staan, maar als je dan ziet wat voor auto's erbij staan denk je, hmm zo arm lijken ze ook weer niet. Erg apart om te zien.

We hadden van onze buren op de camping nog de tip gekregen om naar het Navajo National Monument te gaan. Daar kwamen we in principe langs. Het bleek een gratis park te zijn. Het park is zeg maar een soort kloof. In de jaren rond 1200 woonden hier een bepaalde indianengroep en ze hadden een soort dorpje gemaakt in een inham in een van de rotswanden. We hebben een trail (wandeling) gemaakt waarin je omlaag ging en op een gegeven moment precies aan de overkant van het vroegere dorpje stond. Onderweg hoorden we ineens getik vanuit een boom komen. Wat zou dat nou zijn... en ja hoor een specht! Was erg grappig om te zien. Alvin heeft hem op de foto kunnen zetten. Maar goed, uiteindelijk op het uitzichtpunt uitgekomen en daar stond ook een verrekijker zodat we het ‘vroegere dorp' konden bekijken. Op de foto's is het helaas niet heel goed te zien.

Daarna gingen we terug en gingen we enthousiast als we waren nog een trail doen. Deze was iets korter (1,3 km) maar wel een heel eind naar beneden! Zo konden we namelijk heel mooi de kloof/canyon in kijken. Maar ja, als je ver afdaalt, moet je ook weer ver naar boven. Pff dat viel nog niet mee! Ging ik met een trui en bodywarmer dicht het park in, in een T-shirt kwam ik eruit haha! Maar het was wel een mooi uitzicht, dat moeten we eerlijk toegeven.

Toen reden we verder naar Page, onze eindbestemming van vandaag. En omdat we niet vermagerd terug willen komen door het vele wandelen, hebben we samen een pizza opgegeten bij de pizza hut J en daarna een hotel gezocht. We wisten al naar welke we wilden en die hadden nog kamers voor een zacht prijsje, dus die hebben we gekozen. Om 15 uur zijn we ingecheckt. We hebben het even rustig aangedaan, van al dat reizen en dingen zien wordt je behoorlijk moe. Onze badkamer stonk, je kon duidelijk ruiken dat er in was gerookt. Dat terwijl we een non-smoking room hadden. Dus toen we tegen 17 uur naar beneden gingen om de Glen Canyon Dam te gaan bekijken hebben we het even gemeld. Ze boden meteen aan om van kamer te wisselen en dat hebben we ook maar gedaan. Toen we binnenkwamen waren we blij dat we dat hadden gedaan want het rook er een stuk frisser.

We zijn nog even naar de Glen Canyon Dam geweest. Wat is die groot zeg! Ongelofelijk! Helaas werd het al wat schemerig dus kon je niet meer zo goed zien hoe mooi blauw het water is. Morgen doen we een nieuwe poging. We zijn nog wel even over de brug gelopen om foto's te maken. Elke keer als er een vrachtwagen overheen kwam trilde dat ding, dat was echt eng!

We hebben net even boodschappen gedaan. Wat vruchtensap gehaald en toetjes en bij de McDonalds een burger. En nu liggen we moe op bed en gaan we op tijd slapen. Morgenochtend gaan we naar de Antelope Canyon en Horseshoe bend. Morgen zullen we de foto's plaatsen, dan weet je ook wat het is. Of je moet even googlelen haha. We gaan daarna door naar Bryce Canyon National Park. Weer een drukke dag dus! Ik stop er nu maar weer even mee, de verhalen worden steeds langer!

Groetjes, Alvin en Jedinja

marga

Jullie vliegen maar door zeg;-)
Blijven jullie ook nog ergens een paar dagen om 'op verhaal' te komen? Slaap lekker in jullie frisse kamer en morgen een fijne dag. liefs

maartje

goedemorgen lieverds, ondanks dat jullie slecht hebbe n geslapen, zien jullie er goed uit op de foto's. en ja de verhalen worden langer, leuk te lezen. liefs

Vera

Wauw, wat weer een geweldig verhaal en geweldige foto's. Wat leuk van dat dorpje van Navajo indianen :) Die heb ik vroeger een keer ontmoet, grappig! (misschien zitten die wel in heel Amerika hoor, dat weet ik zo niet) Geniet er maar weer van, en net als wat jullie mams zegt, nog een dagje tussendoor uitrusten?
Liefs Vera

Clayton

wat een leuke verhalen allemaal en de foto's zijn ook erg leuk