Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 8, Van het warme Page naar het koude Bryce

Beste allemaal,

Vandaag zijn we alweer een week in Amerika. We hebben het gevoel dat we er al veel langer zitten. We zijn natuurlijk op best veel plekken geweest en veel dingen gezien. Vannacht hebben we heerlijk geslapen in een kingsize bed! Het was lekker warm, het bed lag goed, dus helemaal tevreden. We zijn om 8 uur opgestaan en hebben in het hotel ontbeten. Het stelde niet zoveel voor. Ze hadden zelfs plastic bordjes en bestek haha. Dat terwijl we toch in een Best Western zaten. Maar goed, de Amerikaanse hotels staan ook niet bekend om hun goede ontbijt. Maar we hadden dus wat in onze maag. Daarna hebben we ons klaargemaakt en zijn we naar de Lower Antelope Canyon gegaan. We betaalden de entree aan de indianen en ze vertelden ons waar we naartoe konden lopen. We liepen over een zandweggetje en kwamen bij een soort rotsen die op de grond lagen. Beetje vreemde omschrijving maar zo zag het eruit. Daarin zat een soort gat waar we ons in moesten laten zakken en dan konden we met een ladder de Canyon in gaan. Heel apart! En wat je dan ziet is heel bijzonder. Zacht ronde wanden in hele mooie kleuren. Het was wel een heel avontuur om hem door te lopen want soms was het erg smal en stijl. En een aantal jaren geleden zijn er een aantal mensen verdronken omdat er een plotselinge hevige regenbui was. Ik moest daar toch regelmatig wel aan denken. Maar het was erg gaaf en Alvin heeft zich erg uitgeleefd met het maken van foto's. We zullen er een paar op de site zetten. Het is niet goed te beschrijven hoe het eruit ziet. Uiteindelijk zijn we er ruim anderhalf uur geweest en toen was ik het ook wel zat!

Het was inmiddels rond 12 uur en we hebben snel een appel en sultana gegeten en zijn toen naar de Horseshoe bend gereden. Dit is een bijzondere bocht in de Colorado River die er uit ziet als een, jaja, hoefijzer. We parkeerden de auto en moesten toch nog een pad lopen van ongeveer een kilometer. Er naartoe lopen ging gemakkelijk via een zandpad. Ik had m'n appel op en omdat er geen prullenbakken waren heb ik hem in een bocht gelegd om hem weer op de terugweg mee te nemen. Toen kwamen we bij de rand. Ongelofelijk hoe groot dat is en we durfden allebei niet te dicht bij de rand te komen. We hebben ons best gedaan op een goede foto en toen zijn we teruggelopen. Dat ging wel even wat pittiger. Het was erg warm en omhoog sjouwen op een zandpad valt niet mee. Ik wilde m'n appel weer opzoeken maar die was inmiddels weg! Haha scheelde weer, misschien een hond of iemand anders die vond dat ie em mee moest nemen ;)

Toen waren we wel uitgekeken in Page. We hebben bij de subway een broodje gegeten en zijn toen richting Bryce gereden. We hebben geen foto's meer gemaakt van de Glenn Canyon Dam, hadden we geen zin meer in. Halverwege ligt het plaatsje Kanab. Daar zijn veel western films opgenomen. We hebben daar even getankt. We wisten dat daar movie sets waren, dus wij op zoek... uiteindelijk gevonden, bleek er achter een souvenirwinkel een aantal gebouwtjes te staan die bij films zijn gebruikt. Ik had gehoopt op huisjes uit ‘little house on the prairie' etc, maar helaas kwam niets ons bekend voor.

Daarna zijn we doorgereden naar Bryce. De omgeving was wederom prachtig. Het werd steeds wat groener. Ook de herfstkleuren zijn hier wel te zien mam! Erg mooi. We waren er tegen half 6 en zijn nog naar een uitzichtpunt te kijken of de zonsondergang mooi was om te bekijken. We kwamen bij het park aan en Alvin zat al met de parkenpas in de aanslag, zat er niemand in het hokje. Konden we dus gewoon doorrijden. Onderweg naar het eerste uitzichtpunt kwamen we herten tegen! Ze waren erg dichtbij en we hebben wel een paar leuke plaatjes kunnen schieten. Ondertussen kwam er heel droog een ander hert voorbij die heel rustig de weg over wandelde. Was een erg grappig gezicht! We zijn doorgereden naar ‘sunrise point' en hebben daar een paar foto's gemaakt. Supermooi! Het mooie hier is de combinatie van de rotsen met groene natuurlijk en natuurlijk de dieren die we zagen. Het was wel erg koud! In Page hadden we het in een spijkerbroek veel te warm en liepen we in T-shirt, nu wisten we niet hoe snel de truien weer aan moesten! Ik had daarom niet zoveel zin om er lang te blijven dus besloten we om naar het hotel te gaan om in te checken. Het is echt een superleuk hotel waar we zitten! Helemaal in de sfeer van een park, veel hout en gezellig ingericht. Ze hebben verschillende bijgebouwen en wij zitten in ‘Elk Lodge' (Eland). We zullen morgen wat foto's maken, want toen we waren ingecheckt was het haast donker. We kwamen bij de receptie nog de mensen tegen waarbij we in de helicopter zaten bij de Grand Canyon, was wel grappig. Zij waren net naar Zion geweest, waar wij morgenmiddag naartoe rijden. Het was er geweldig zeiden ze. We zijn erg benieuwd.

We zijn verderop bij een ander hotel in het restaurant gaan eten en het smaakte bijzonder goed. Alvin een steak en ik een echte Amerikaanse bbq burger J We hebben ons ook laten verleiden tot een toetje. Alvin Blueberry pie en ik chocolate pie (what else!) en we zaten vol!! Nu liggen we lekker uit te buiken. Straks en even douchen en op tijd slapen. We zijn namelijk van plan om morgenochtend de zonsopkomst te gaan kijken, maar dan moeten we om 7:15/7:30 het park al in... dus of dat wat wordt, we zullen zien! We hebben in elk geval veel zin om morgen het park in te gaan, de eerste indruk is namelijk al supergoed!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Alvin en Jedinja

ps. Wat betreft een rustdag inlassen, morgen staat Bryce op het programma, overmorgen Zion en daarna 3 dagen relaxen in Las Vegas... komt goed dus ;)

marga

Bedankt en mijn complimenten, het is weer een super-verslag. Leuk en gezellig!!!
Fijne dag in Bryce en goede reis naar Zion.

GJB

Wat een verhalen! Mooi hoor!

Wanda

zo'n rustdag inlassen in vast niet verkeerd.........tjonge wat hebben jullie al veel gezien en gedaan en dat in een week tijd. Leuk man!!
Enne al een JSF-schaalmodel tegen gekomen????

Nog veel plezier, groetjes van ons

Henny

volg jullie met plezier.
merken jullie nog wat van de verkiezingsgekte?
groetjes

Alwin

Hoeveel foto's al??

marga

Heb je bericht ontvangen dat jullie daar geen internet hebben.
fijne zondag vandaag in Zion.
We zijn ook al wel verwend om elke dag een verslag te krijgen:-) liefs van ons allemaal.

Sandra

Leuk om jullie reis te volgen. Mooie foto's. Wat een diversiteit heeft het land. Gaan jullie nog een gokje wagen in Las Vegas?
Veel plezier!