Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 9, van het toch warme Bryce naar het warme Zion

Beste allemaal,

Nu een verslag vanuit Zion. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan (7 uur) om de zonsopkomst te bekijken. Helaas was de zon ons te snel af. We hadden namelijk het juiste uitzichtspunt gemist. Maar geen nood, ook zonder zonsopkomst konden we het park wel waarderen. We waren er dus al om half 8. We zijn vanaf het punt halverwege het park naar het laatste gereden en op de terugweg de viewpoints meegepikt. Totdat we weer bij de start van vanmorgen waren, halverwege het park. Voor wie zich afvraagt hoe Bryce eruit ziet, ik citeer uit mijn eigen reisgids ;):

Bryce Canyon is niet echt een ravijn, maar een serie van vreemdsoortige, natuurlijk gevormde amphi-theaters. De wanden daarvan bestaan uit zestig verschillende lagen zand-, kalk- en leisteen. In de amphitheaters staan talloze zeer grillig gevormde rotsformaties in allerlei kleurschakeringen, variërend van wit, pastelroze, vurig oranje en rood tot knalrood. Deze rotspartijen (hoodoos genaamd) zijn door erosie ontstaan.

Je kan beter de foto's even bekijken voor een duidelijker beeld. Daarnaast is het rond de wegen mooi groen. We werden trouwens gevolgd door een man met een gele sweater in een gele VW Beatle. Haha was echt een apart gezicht.

Het was ongeveer half 10 en toen zijn we teruggegaan naar het hotel om de boel in te pakken en om uit te checken. Kwart voor 11 zijn we uitgecheckt. Toen zijn we naar een soort winkeltje in het hotel gegaan waar je foto's op cd kan laten zetten. Dus toen dachten wij, dan kunnen ze dat vast ook met muziek. We wilden wel wat meer muziek in de auto (en de cdspeler leest mp3), want als je in de middle of nowhere rijdt heb je vaak maar 1 zender en dat is niet altijd even gezellig. Alvin had alvast mp3's geselecteerd en op een usbstick gezet. Maar ze wisten zelf niet hoe het moest, dus als we het zelf wisten mochten we het zelf doen. Dus Alvin achter de pc en heeft 2 cd's gemaakt.

Daarna zijn we naar de subway verderop gegaan om een broodje te halen. Deze viel wel erg tegen. Was ook erg duur vergeleken met de anderen. Bij andere filialen heb je vaak footlongs voor 5 dollar. Die nemen we dan vaak zodat je even vooruit kan. Nu samen een footlong gedeeld.

Toen zijn we weer teruggegaan naar het park. Inmiddels was het lekker opgewarmd. Ik vond het wat overdreven dat sommigen in t-shirt en korte broek liepen, maar op zich was dat nog niet zo'n slecht idee. Onze truien gingen uit en later ook mijn bodywarmer. We hebben daar een wandeling gemaakt... en wat voor 1! Het was vooral heel erg mooi, maar wel pittig zeg! Eerst gingen we tussen de hoodoo's door over een zigzag-pad vrij stijl naar beneden. Daarna liepen we er omheen waar ook veel bomen groeiden, mooi gezicht die combinatie. Maar waar je ver omlaag gaat, moet je ook weer ver omhoog om terug te komen bij de auto. Dus op een gegeven moment begon het klimmen weer. Voordat we aan de klim begonnen werden we vergezeld door een eekhoorntje. Erg schattig en hij kwam erg dichtbij. Toen weer op pad... wat was dat pittig! Het was in totaal 1,3 mijl, bijna 2 kilometer. Maar het was een erg mooie tocht! Het was inmiddels bijna 14 uur en we hadden het wel gezien. We zijn nog even naar het visitor center geweest en zijn toen op weg gegaan naar Zion National Park. Het was een mooie rit, het werd steeds groener en daarnaast kwamen we ook mooie herfstkleuren tegen. Op een gegeven moment reden we aan de oostkant Zion binnen. Wat een enorme rotsen staan hier, ongelovelijk. Wat het erg mooi maakt is de groene omgeving daarom heen. We reden over een smalle weg door het eerste deel van het park heen. We kwamen door 2 tunnels waarvan er 1 heel smal en lang is. Daar passen ook geen campers door. Als je met een camper daar komt, moet je dat melden en dan zorgt de ranger ervoor dat er geen verkeer meer aan de andere kant ingaat zodat de camper er in het midden door kan. Kan dus voor behoorlijk wat oponthoud zorgen, maar gelukkig was dat nu niet het geval. Alvin is een paar keer uitgestapt voor foto's dus die zullen we er nog op zetten, zodat jullie er een beetje een beeld bij hebben.

We reden naar het Visitor Center en daarna reden we het park aan de zuidkant uit. Morgen zullen we de shuttlebus moeten nemen, omdat je niet met eigen auto het park verder in mag. Alleen van de zuid- naar de oostin- en uitgang.

Toen we het park uitreden gingen we op zoek naar een hotel. Ik had gisteren wat namen van hotels opgeschreven. Veel hotels waren al vol en toen kwamen we Bumbleberry tegen. Ik had op internet positieve recensies gelezen dus we zijn daar gaan kijken en hebben we een kamer genomen. Ziet er erg netjes uit en voor een goede prijs. De bus stopt hier morgenochtend tegenover dus we kunnen dan zo opstappen. We gaan dan sowieso ook weer een trail lopen, we vinden ons zelf wel erg sportief haha

Net hebben we hier in het restaurant wat gegeten. Vooraf hadden we bufalo wings. Als iets pittig is, is dat het wel! M'n mond stond echt in brand! Alvin kon z'n lol niet op, maar hij vond het ook wel pittig. Dus het is niet helemaal dat ik het niet gewend ben haha Grappig er kwamen ook wat cowboy-achtige types binnen en een vrouw in een lange bruine jurk. Vast iets mormoons ofzo, maar dat zoek ik nog op. We hebben momenteel helaas geen internet dus dit verhaal zal ook later op internet komen dan dat jullie inmiddels verwachten ;)

Morgen gaan we dus minimaal 1 trail lopen in Zion NP. Daarna zullen we naar Las Vegas gaan. In welk hotel we zitten weten we nog niet, morgenavond zullen we in elk geval op de strip overnachten. Vanaf maandag slapen we 2 nachten in een resort buiten de strip. Dat voor totaal 59 dollar... dan maar niet op de strip. (lang verhaal hoe we daar aan komen...)

Nou, het verhaal is wel weer lang genoeg. Hopelijk vinden jullie het nog steeds wel interessant haha Wij gaan op tijd slapen, want morgen willen we weer op tijd op. Misschien dat ik dit verhaal morgenochtend hier in de lobby nog even op internet kan zetten. Jullie zien het wel verschijnen! Foto's komen sowieso later!

Groetjes van ons uit het schitterende en warme Amerika!

Manon

Heey!!

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen hoor!! En de foto's zijn ook prachtig. Geniet maar mooi van het warme weer daar, want het is hier HERFST!! En we gaan ook al mooi richting de winter met de temperaturen soms.

Geniet nog even de rest van de dagen en tot het volgende verhaal.

Groetjes Manon

Joost & Geralda

Leuke trip hoor! Geniet er van! Komt ons allemaal erg bekend voor! ;-)

gr
Joost & Geralda

maartje

zo..weer een pittige, mooie wandeling gemaakt. en weer van die moie foto's. geniet van de mooie/leuke dagen en het mooie zonnige weer. het is hier hele dag regen.
liefs van ons allen!

Ryenke en Hilbert

Hee daar !! We hebben jullie verhaal van vandaag gelezen, leuk zeg ! De rest moet ik (Ryenke) nog lezen hoor. De foto's zijn leuk. Jullie vermaken jullie wel he ! Geniet er van en pas goed op elkaar ;)
Liefs, Ryenke en Hilbert

marga

Lieve kinderen;)
Zoals je aan alle reacties ziet zijn we jullie verhalen echt nog niet zat!!
Ga zo door, veel plezier in Zion vandaag en morgen een goede reis naar Las Vegas.
Na al de natuurgebieden lijkt me een stad heel lawaaierig!
We lezen het wel ;).
liefs ons.