Alvin en Jedinja naar Amerika

Dag 10, Zion - Las Vegas

Hoi,

Vanmorgen wilden we op tijd op staan maar we waren best nog moe, dus hebben het rustig aan gedaan. We wilden vast een hotel in Las Vegas gaan regelen voor vanavond. In de lobby zijn we op internet gegaan. Dat is uiteindelijk het MGM Grand geworden. We hadden een kortingscode op internet gevonden en hadden er dus een mooie prijs voor. Ook hebben we het reisverslag van gisteren erop gezet en een deel van de foto's. Niet alles lukte omdat internet uitviel, dus dat komt nog. Daarna zijn we gaan brunchen en naar het park gegaan. Wat een supermooi park is Zion zeg! Echt heel gaaf. We gingen met de shuttlebus het park in (anders kan ook niet) en we hadden een wandeling uitgekozen die aan het eind van het park ligt. Het is in principe 1 weg heen en terug die de bus rijdt. Het is wel een dik half uur rijden. Maar wij hadden zoiets van, doen we gewoon, want onder het rijden zien we dan het hele park wel. Zion is een Canyon en dat kun je zien doordat er allemaal hoge rotsen in het park staan, het gedeelte waar je staat (beneden dus) is vroeger uitgesleten door de rivier. De wandeling die wij maakten ging langs de Virgin River. Het leek niet echt op een rivier, maar meer een beekje. Maar dit schijnt er soms heel anders uit te zien. Het was een vrij vlak pad, dus klimmen was er vandaag gelukkig niet bij. Het was zo'n half uur tot 3 kwartier lopen (enkele reis) maar met fotograaf Alvin erbij zijn we ruim 2,5 uur onderweg geweest. Toen we bij de rivier kwamen begon het met een paar kleine watervalletjes die natuurlijk uitgebreid gefotografeerd moesten worden. Ook lag er een grote steen in en daar wilde Alvin wel op zitten voor de foto. Resultaat is natuurlijk erg leuk, alleen heeft hij er wel een paar natte voeten aan overgehouden. De wandeling was echt heel mooi, het was mooi groen en het contrast met de grote rotspartijen is echt geweldig. Aan het eind van de wandeling kom je uit bij een soort strandje en je kan daar door het water heen verder lopen. Ik had geen zin in natte voeten, maar Alvin had natuurlijk al natte voeten, dus die is een eindje verder gelopen. Ik heb lekker in de zon gezeten, het was heerlijk warm! Daarna zijn we weer teruggelopen. Onderweg kwamen we nog een aantal reeen tegen, die moesten natuurlijk op de foto. Was wel zielig want ze zagen er erg uitgemergeld uit. Maar ja de dieren in het park mag je niet voeren. We kwamen onderweg nog een eenkhoorntje tegen die het blijkbaar wel gewend was om vaak eten te krijgen. Een vrouw ritselde met haar koekjes/chips en het beestje kwam er meteen op af. En terwijl het niet mocht gaf die vrouw het beestje er toch wat van. Erg jammer, maar het leverde wel leuke foto's op. Maar goed, de terugweg ging gelukkig wel wat sneller, want het meeste had Alvin al op de foto gezet haha

We zijn weer met de shuttlebus meegegaan het park uit en hebben de auto opgehaald. Met gemengde gevoelens zijn we weggegaan, eigenlijk hadden we nog een nacht moeten blijven zodat we de hele dag hadden gehad. Maar goed, MGM was al geboekt dus tegen kwart over 4 zijn we op pad gegaan. Het was ongeveer 2,5/3 uur rijden, maar de klok ging een uur achteruit dus we waren er tegen kwart over 6. Het werd al donker toen we aankwamen. Toen Las Vegas ineens in zicht kwam zag je precies waar de strip was, want verder is er niet zoveel hoogbouw. We hebben de auto bij het hotel geparkeerd en zijn gaan inchecken. We kwamen in een enorm grote hal binnen. Door een dame werden we naar 1 van de 15 (?) receptionistes geleid. We hebben nog een upgrade aangeboden gekregen voor een grotere kamer. Die hebben we maar gedaan! We hebben nog even gevraagd wat Valet Parking kost. Dan zetten zij de auto voor je weg. Kost niets, alleen is het gebruikelijk om een fooi te geven. Nou prima! We hebben eerst de kamer even gecheckt. We zitten op de 26e verdieping en kijken op oa New York New York en Excalibur. Toen hebben we de auto opgehaald en naar de Valet Parking. Wat makkelijk zeg haha. Koffers naar de kamer gebracht, mail even gecheckt en toen zijn we de Strip op gegaan. Allereerst zijn we in de M&M store geweest. Ja collega's, alleen maar M&M's! Verder hebben ze behoorlijk werk van de Strip gemaakt en het ziet er best leuk uit. Maar het viel ons een beetje tegen. Misschien speelde het ook mee dat we erg moe waren en honger hadden en we konden niet zo snel een leuk eettentje vinden. Uiteindelijk hebben we ergens een hamburger kunnen scoren. We hebben Paris van binnen bekeken. Die zag er wel erg gaaf uit! Net of je buiten in een winkelstraatje loopt. We hebben toen de monorail teruggenomen naar het hotel. We waren kapot! Het is inmiddels al maandagochtend bij ons nu ik dit verhaal aftyp. We hebben lekker uitgeslapen (ondanks de lawaaierige buren). We gaan douchen en dan maar eens ergens een brunch scoren. Fijne avond!

Groetjes van ons

ps. foto's van de laatste 2 dagen volgen later...

marga

Fijne dagen daar!!!

maartje

goedemiddag!, eindelijk Las Vegas!!zo te lezen hebben jullie een mooie vieuw v/a 26e etage. Blijven jullie daar voor 2 nachten of gaan jullie voor 1 nacht naar de Green Valley Ranch?? (vd programma American Casino,) vlgs. Raynor. Have Fun!!!!

maartje

enne..willen jullie ook een foto maken van het Hotel/Casino Circus Circus, waar Oma & Opa gelogeerd hebben. Alvst dank! liefs..

Henny

Ik kijk en lees elke dag.
Leuk!!!!
Geniet ervan!!!!

Sabine

Hoi!

Alvin, leuk dat je me de link even hebt laten weten! Wat gaaf zeg, ben jaloers op jullie. Die kant van de VS willen wij ook nog graag zien.

Geniet ervan zou ik zeggen en Alvin, ik mail je als je weer terug bent van vakantie!!!

Groetjes,
Sabine!

Lieke

Hoi Jedinja! Wat leuk om iets van je te lezen. Jaren geleden hebben we elkaar leren kennen op vakantie en nu zie ik je zo. Heel erg leuk dat jullie door Amerika aan het reizen zijn. Nog een hele fijne vakantie. Groetjes Lieke